کد خبر: 4914
1399/09/15 - 10:8


ناظر زنجانی شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای در کمیسیون بلاک‌چین اعلام کرد:

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین مراقب «پانزی» باشند

افشین آشوری: بیت‌کوین‌ها را از سایت‌های معتبر خریدوفروش کنید

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مجرمان سایبری با ترفند فروش ارز با قیمت کم‌تر در بستر فضای مجازی، اطلاعات بانکی افراد، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال آنها را به سرقت می‌برند. از این رو ناظر زنجانی شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای در کمیسیون بلاک‌چین از سرمایه‌گذاران و فعالان در این صنعت خواست تا مراقب عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه تحت عنوان «پانزی» بوده و حتما از طریق 30 سایت معتبر زیرنظر پلیس فتا و بانک مرکزی نسبت به خریدوفروش بیت‌کوین اقدام کنند.

چندی پیش رسانه‌ها اعلام کردند مجرمان سایبری با ترفند فروش ارز با قیمت کم‌تر در بستر فضای مجازی، با شگرد فیشینگ اطلاعات بانکی افراد را سرقت و به برداشت غیرمجاز اقدام می‌کنند و یا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال آنها را به سرقت می‌برند.

عضو و ناظر شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه کلاهبرداران در هر رسته و شغلی نفوذ کرده و خرابکاری می‌کنند، اظهار کرد: این روزها بیشتر مردم با بازارهای مالی از جمله بازار بورس، بورس کالا و ارزهای دیجیتال آشنا هستند

ناظر شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین با بیان اینکه هم‌اکنون حدود  30 سایت معتبر با سیستم‌احراز هویت کاربران  در زمینه خرید و فروش بیت‌کوین زیرنظر پلیس فتا  فعالیت می‌کنند، بر لزوم عدم خرید و فروش بیت‌کوین از سایت‌های غیرمعتبر و پانزی (یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه) تاکید کرد.

تعداد فعالان درسیستم خرید و فروش رمز ارزها مشخص نمی‌شود

آشوری در مورد تعداد فعالان بازار  رمزارز در بازار  ایران و استان زنجان نیز گفت: تعداد کاربران و فعالان رمزارزها و کسانی که دارایی رمز ارز دارند مشخص نیست، همانطور که آماری وجود ندارد که چه تعداد از مردم هم اکنون در منازل خود سکه و ارز فیزیکی نگه داشته‌اند.

پیشنهاد اصلاح تعرفه برق و گاز صنعت ماینینگ شاید در دولت بعدی به نتیجه برسد

عضو و ناظر شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین با اشاره به گردش مالی میلیاردی صنعت استخراج رمزارز در کشور ابراز کرد: صنعت ماینینگ این توان و ظرفیت را دارد تا زمینه را برای ورود ارز قابل توجه به کشور را فراهم کند به طوری که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از پتانسیل‌های حوزه برق و گاز بتوانیم سالانه تا حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارز توسط این صنعت تامین شود. این موضوع طی جلسات برگزار شده در حضور مسئولان مرکز بررسی استراتژیک، نمایندگان مجلس، معاونین رئیس جمهور بیان شده است.

آشوری بر لزوم اصلاح تعرفه انرژی (برق و گاز) در صنعت ماینینگ تاکید کرد و گفت: حدود ماه قبل پیشنهاد تامین ارز واردکنندگان از طریق استخراج رمزارز به تعرفه صنعتی و احداث نیروگاه‌های خودتامین و بروز رسانی نیروگاهی غیر فعال به مسئولان مربوطه ارائه شده اما از آنجایی که روال بررسی تا اعلام نتیجه طولانی است فعلا پاسخی دریافت نشده است تصور می‌کنیم با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های آخر ریاست جمهوری دکتر روحانی، و بروکراسی اداری طولانی و عدم آشنایی و باور استراتژیک بعضی از مسئولان صاحب نظر و تصمیم گیری به این صنعت استراتژیک باید منتظر به نتیجه رسیدن پیشنهادمان در دولت بعدی باشیم.

عضو و ناظر شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین  اضافه کرد: لازم به ذکر است در برنامه پنجم توسعه، به وزارت نیرو بر لزوم پرداختن به موضوع تولید در کنار مصرف برق تاکید شده است که متاسفانه وزارت نیرو از برنامه بسیار جامانده است. وقعیت این است که تنها راه نجات نیروگاه CHP  بهره‌مندی از این صنعت استخراج رمز ارز است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانافشین آشوریبیت کوینپانزی
sedayezanjannews.ir/nx4914


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»