کد خبر: 4660
1399/08/02 - 14:33


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ضمن تائید کمبود روغن جامد در بازار اعلام کرد:

10 تن روغن جامد در زنجان توزیع شد

ناصر فغفوری: این میزان برای مصرف خانوارهاست نه قنادی‌ها

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با توجه به اینکه سیاستی برای افزایش تولید روغن جامد در کشور وجود ندارد، این روزها بازار کشور و به تبع آن استان با کمبود این کالا مواجه است. طی دو روز گذشته از طریق یکی از شرکت‌های پخش، 10 تن روغن جامد وارد استان شد که بنا به اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان این میزان به سمت مصرف خانوارها هدایت می‌شود و ظاهرا قنادی‌ها برای تامین نیاز خود باید منتظر بمانند.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صبح امروز در ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار برگزار شد، ضمن تشریح روال بازرسی از صنوف خدمات‌دهنده اظهار کرد: دو گروه مختص بازرسی از نانوایی‌ها بوده و تمامی موارد ذکر شده در پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و غیره را بررسی و در صورت لزوم تذکر و اخطارهای مربوطه به صنوف ذیربط ارائه می‌شود.

فغفوری اضافه کرد: در بخش مبارزه با قاچاق کالا، تمامی اقلام اعم از مرغ، تخم‌مرغ، شکر، روغن‌موتور، لاستیک و سامانه جامع کنترل انبارهای پخش در قالب دو گروه کنترل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در بحث تامین تخم‌مرغ نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، مجموعه مرغداران و راهبری استانداری، بازار این کالا به ثبات نسبی رسیده است و به اندازه کافی در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی در رابطه با قیمت مرغ گرم و اعلام نهایی قیمت 20 هزار تومان از حدود 3 روز پیش ابراز کرد: با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام حدود 350 تن مرغ به بازار تزریق شده است. سعی داریم تا جایی که امکان دارد از ذخائر استراتژیک برای تامین نیاز مصرف استان استفاده نکنیم.

فغفوری با بیان اینکه مرغ منجمد از قیمت 13 هزار و 500 تومان به 15 هزار تومان رسیده است، به توزیع روزانه 30 تا 35 تن مرغ منجمد در بازار اشاره کرد و گفت: دیروز مرغ منجمد به میزان 15 تن توزیع شد که پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آتی حجم تزریق این کالا کاهش یابد چرا که همانطور که گفتیم در روزهای گذشته حجم نسبتا قابل توجهی از مرغ منجمد روانه بازار شد و نیاز مصرف استان نیز تامین شد.

این مسئول میزان نیاز بازار مصرف به گوشت مرغ را 40 تن اعلام کرد و گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و به دستور استاندار قرار شد از سوی اداره کل دامپزشکی کنترل‌های لازم برای تامین این میزان گوشت صورت گیرد و از رقم 40 تن به بالا برای قطعه‌بندی یا خروج از استان صورت گیرد.

کمبود روغن جامد در استان زنجان

فغفوری با تائید کمبود روغن جامد در استان زنجان تاکید کرد که این کمبود کشوری است و صرفا مربوط به زنجان نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تغییر خط تولید اکثر کارخانجات از تولید روغن جامد به روغن مایع به دنبال گرایش عمده خانوارها به مصرف روغن مایع را علت اصلی کمبود روغن جامد اعلام کد و گفت: روغن جامد در حال حاضر برای مصرف قنادی‌ها و خانوارهای ساکن مناطق روستایی بکار برده می‌شود.

ورود 10 تن روغن جامد

وی با بیان اینکه روغن جامد به میزان 10 تن 2 روز قبل توسط یک شرکت پخش که شخصا برای خرید آن کالا اقدام کرده بود، وارد استان شده است، عنوان کرد: سعی کرده‌ایم این میزان به سمت مصارف خانوارها رفته و فعلا مورد استفاده قنادی‌ها قرار نگیرد. کمبود روغن جامد را در استان تائید می‌کنیم، موضوع کشوری است زیرا سیاستی برای افزایش تولید وجود ندارد.

فغفوری با اشاره استقرار روغن نباتی جهان را پتانسیلی برای استان زنجان دانست و گفت: با وجود این شرکت هیچ کمبودی در رابطه با تامین روغن مایع خوراکی مردم استان زنجان وجود ندارد. فقط حوزه اتحادیه خواروبارفروشان زنجان ظرف 2 روز گذشته 25 تن روغن به اسم برای مغازه‌ها ارسال کرده است. امروز نیز اتحادیه هماهنگی‌های لازم برای خرید 80 تن روغن مایع انجام داده تا به تدریج به بازار مصرف تزریق شود. این موراد علاوه بر توزیع‌هایی است که قرار است توسط مباشر در سطح شهرستان‌ها توزیع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مجموع حواله‌های صادر شده تصریح کرد: تصور می‌کنم تعداد حواله‌های توزیعی حدود 35 تن باشد اما حواله‌های صادر شده برای مجموعه‌ها و فروشگاه‌های بزرگی همچون اتکا، رفاه و شهرستان‌ها بالای 200 تن است که مربوط به 3 روز گذشته است. الان هم اعلام می‌کنیم هر شهرستانی برای تزریق بیشتر روغن مایع در فروشگاه‌ها نیاز دارد، بدون هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. یادآوری می‌شود این میزان یاد شده علاوه بر تحویل سهمیه روغن طی دو روز قبل به کارخانجات روغن‌کشی است که قرار است با حواله‌های شرکت بازرگانی دولتی به مراکز مصرف تحویل شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکمبود روغن جامدناصر فغفوریستاد تنظیم بازار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4660


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»