کد خبر: 4469
1399/07/08 - 14:49


رئیس شورای شهر زنجان ضمن انتقاد از انتشار نامه شورای شهر به شهردار توسط کارمند شهرداری در فضای مجازی گفت:

شورا دنبال تعدیل نیرو نبود!

در حال حاضر همه مدعی‌اند که در شهرداری چارت سازمانی به درستی اجرا نشده است حال سوال اینجاست که چرا شهرداری باید با مجموعه نیروهای کمتر از آنچه در چارت سازمانی عنوان شده فعالیت داشته باشد؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چندی پیش نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که از آن به‌عنوان دلیل اصلی تعدیل نیروهای فضای سبز شهرداری یاد می‌شود در حالی که رییس شورای شهر زنجان مدعی است درخواست شورای شهر از شهردار در این نامه اصلاً تعدیل نیرو نبود.

عباس راشاد امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدیل نیروهای فضای سبز شهرداری زنجان را به گردن شورای شهر می‌اندازند، اظهار کرد: درخواست شورای شهر در این نامه اصلاً تعدیل نیرو نبود.

وی با بیان این‌که شهرداری همه ساله در این فصل شروع به تعدیل نیروهای فضای سبز می‌کند و ما نیز این موضوع را از وظایف ذاتی شهرداری می‌دانیم، بیان کرد: درخواست شورای شهر در این نامه از شهردار این بود که تعدیل ۷۱۴ نفر نیروی فضای سبز شهرداری که همه ساله نارضایتی‌هایی مبنی بر تبعیض در تعدیل از سوی کارگران مطرح می‌شود حتماً طبق مقررات و شیوه‌نامه مشخصی انجام شود.

راشاد با تاکید بر این‌که نامه‌ای که بنده به شهردار در مورد تعدیل نیروها که در فضای مجازی نیز منتشر شده است براساس امضای ۷ نفر بود، بیان کرد: این نامه که برای جلسه کمیسیون تخصصی بوده و مصوبه شورا نیست منظور ما از این نامه بر این بود که نیروهایی که تعدیل می کند براساس پروتکل و شیوه نامه مشخصی باشد.

به شهردار گفتیم تعدیل‌ها براساس شیوه‌نامه مشخص باشد

وی با بیان این‌که درخواست شورای شهر در این نامه ارسال شده تعدیل نیرو نبود، تصریح کرد: در نامه گفتیم رویه قانونی برای تعدیل ها تعریف شود تا نارضایتی‌هایی که در این زمینه وجود داشت برطرف شود.

رئیس شورای شهر زنجان از منتشر شدن نامه ارسالی شورای شهر به شهردار در مورد تعدیل نیروهای شهرداری در فضای مجازی توسط یکی از کارکنان شهرداری اظهار نارضایتی کرده و خطاب به شهردار افزود: آیا این کارمند شهرداری مسئولیت روابط عمومی را بر عهده دارد؟ آیا مسئول به هم ریختن جو روانی شهرداری است؟ آیا نامه‌هایی که شما به بنده ارسال می‌کنید و هر کدام بار حقوقی دارد را موظفیم در فضای مجازی منتشر کنیم؟

وی خطاب به شهردار با طرح این سوال که چرا شهرداری اقدامی که همه ساله برای نیروهای فضای سبز انجام می‌دهد مدیریت آن باید امسال به این‌گونه باشد، بیان کرد: متاسفانه این تعدیل‌های انجام شده را به گردن شورای شهر می‌اندازند در حالی که بنده صریحاً به شهردار گفته بودم که همه ساله تعدیل‌هایی که شهرداری انجام می‌داد و بخشی نیز غیرقانونی بود رویه شهرداری به چه صورتی انجام می‌شد؟

راشاد با بیان این‌که فقط به شهردار گفتیم تعدیل‌هایی که همه ساله انجام می‌دهد را براساس قاعده و پروتکل مشخص انجام دهد، تصریح کرد: آیا این کارمند شهرداری کع اقدام به انتشار نامه شورای شهر به شهردار در فضای مجازی کرده با گروه‌های معاند در ارتباط است؟ متأسفانه فضایی که به دلیل انتشار این نامه وجود دارد سبب ایجاد ارتباطاتی از سوی معاندان با برخی از این کارگران شده است. این موضوع را رسماً از سوی نهادهای اطلاعاتی پیگیر هستیم. سوال اینجاست چرا کارمند شهرداری این اقدام را انجام داده است؟ چه مشکلی دارد؟

چرا پارت سازمانی شهرداری به درستی اجرا نمی‌شود؟

وی در ادامه به عدم اجرایی چارت سازمانی شهرداری زنجان اشاره داشته و خطاب به شهردار با طرح سوالی یادآور شد: در حال حاضر همه مدعی‌اند که در شهرداری چارت سازمانی به درستی اجرا نشده است حال سوال اینجاست که چرا شهرداری باید با مجموعه نیروهای کمتر از آنچه در چارت سازمانی عنوان شده فعالیت داشته باشد؟

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به این‌که شهرداری باید در جلسه آینده رسماً آماری در این زمینه که بر طبق چارت سازمانی و رتبه شهرداری چه تعداد نیرو در این نهاد فعالیت دارند؟ اگر به تعداد عنوان شده در چارت سازمانی نیست چه کسی باید پیگیر باشد؟

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعدیل نیروشهرداری زنجانعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx4469


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»