کد خبر: 646
1397/04/07 - 19:46


گزارش صدای زنجان از جزئیات قتل پسر 12 ساله‌ای که 4 روز پیش گم شده بود

نَفَسِ بریده

یکی از بستگان مقتول: چه کسی پاسخگوی ناله‌های مادر متوفی است

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- پرونده گم شدن پسر 12 ساله‌ای که خبر گم شدنش از 4 روز پیش در فضای مجازی شهر پیچیده بود، در پزشکی قانونی زنجان بسته شد.

بنابر اعلام رئیس پلیس آگاهی زنجان، جسد این مقتول 12 ساله توسط خانواده‌اش شناسایی شده و بدین ترتیب 4 روز دلواپسی مادر الف.ه با انتشار خبر قتل او، رنگ و بوی دیگری گرفت.

حتی خبر قتل زنی که هم زمان با خبر پیدا شدن جسد الف.ه در شهر پیچید و تصویر پایی قطع شده که بنابر ادعای منتشرکنندگان آن در فضای مجازی، متعلق به یک زن بود نیز دروغ از آب درآمد و بنابر اعلام پلیس آگاهی زنجان، پای قطع شده مورد نظر نیز متعلق به این کودک 12 ساله بوده که در کانال فاضلاب کوی فرهنگ پیدا شده است و جسدش را نیز اطراف جاده ارمغانخانه کشف کردند.

در تماس با سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان، اخبار و شایعات منتشره در فضای مجازی در خصوص این پرونده را جویا شدیم که وی ابتدا ضمن رد این موضوع که جسد مربوط به یک زن است، گفت: با شناسایی‌های انجام شده عضو بدن(پای) پیدا شده در کانال فاضلاب واقع در کوی فرهنگ متعلق به یک پسر بچه 12 ساله است نه یک زن و یک مظنون نیز در این زمینه دستگیر شده است.

سرهنگ رحمتی در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه قتل پسر ربوده شده نیز گفت: جسد این پسر بچه پیدا شده و قتل آن به تأیید رسیده و در این زمینه نیز یک مظنون دستگیر شده است و تحقیقات ادامه دارد.

نتایج تحقیقات نیروی انتظامی به گفته رئیس پلیس آگاهی نشان از این دارد که پای پیدا شده در یکی از کانال‌های کوی فرهنگ متعلق به همان کودک 12 ساله‌ای است که روز جمعه یک تیرماه گم شده و در حال حاضر جسدش از پزشکی قانونی سر درآورده است.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از سرهنگ رحمتی عنوان کرده است در روز سه‌شنبه هفته جاری (پنجم تیر) با پیدا شدن جسد، پلیس دریافت این عضو بدن (پا) کشف شده متعلق به مقتول (پسر نوجوان) است .

این مسئول به دستگیری یک مظنون در این زمینه اشاره کرد و افزود: تحقیقات در حال انجام بوده و مظنون دستگیر شده ولی فعلاً به قتل اعتراف نکرده است ولی با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده به احتمال زیاد قاتل معتاد بوده و به دلیل توهم ناشی از مصرف شیشه به این قتل اقدام کرده است.

یکی از شایعات مطرح در زمینه ربوده شدن نوجوان 12 ساله این بود که دو خودرو به قصد آدم‌ربایی و برای فروش اعضای بدن در محله حاضر شدند و اهالی با حمله‌ور شدن به آن‌ها سبب متواری شدن آدم رباها شدند، که سرهنگ رحمتی در واکنش به آن عنوان کرد: تمامی این شایعات کذب محض است و هیچ کدام واقعیت ندارد.

مردم به شایعات توجه نکنند

این مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا نیز به کشف جسد پسر بچه 12 ساله اشاره کرده و گفته: شهروندان اخبار موثق را از طریق منابع موثق پیگیری کرده و به شایعات توجه نداشته باشند، پلیس اخبار کامل را پس از اتمام بررسی‌ها به سمع و نظر شهروندان می‌رساند.

سرهنگ رحمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نیز بر این موضوع تأکید کرده و گفته: روز گذشته یک جسد در زنجان کشف شد این جسد در حوزه کلانتری 14 زنجان کشف شده است و مربوط به یک پسر 12 ساله است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این‌که یک نفر به عنوان مظنون در رابطه با قتل این نوجوان دستگیر شده است؛ گفت: موضوع قتل توسط پلیس آگاهی در دست پیگیری و تحقیقات است.

یکی از بستگان این متوفی در گفت‌وگو با صدای زنجان در توضیح جزئیات ماجرای گم شدن پسر بچه گفت: روز جمعه یک تیر ماه پسر بچه به همراه مادرش حوالی ظهر از مهمانی به منزل خودشان برمی‌گردد و پس از ورود به منزل از مادرش اجازه می‌گیرد تا برای بازی به کوچه برود و پس از آن دیگر هرگز به خانه بر نمی‌گردد. خانواده‌اش با فرض این‌که کودکشان در محل در حال بازی است و برمی‌گردد به پلیس اطلاع ندادند ولی در نهایت ساعت 2 بامداد شنبه، در پلیس آگاهی پرونده تشکیل می‌شود .

وی با اشاره به این‌که تأکیدات مکرر خانواده متوفی مبنی بر تسریع در پیگیری پرونده برای جلوگیری از احتمال کشته شدن فرزندشان در نهایت پس از 4 روز منجر می‌شود که بعد از ظهر سه‌شنبه جسد او در پزشکی قانونی پیدا شده و از خانواده‌اش می‌خواهند که برای شناسایی و تشخیص هویت به آنجا بروند.

به گفته این فرد، یکی از بستگان نزدیک خانواده که معتاد است توسط پلیس در جریان بررسی پرونده دستگیر شده است و فعلاً قاتل مشخص نشده است.

از رسانه‌ها گلایه‌مندم

وی با صدای بغض‌آلود ضمن گلایه از رسانه‌ها افزود: از تمامی اصحاب رسانه شدیداً گلایه‌مندیم چرا که موضوع گم شدن این کودک 12 ساله را چند روز است که با تمام توان داد زدیم ولی هیچ کدام به دادمان نرسیدند و منتظر ماندند تا جسد فرزندمان پیدا شود و صفحه حوادث خود را پر کنند ما از رسانه‌ها انتظار داشتیم با وجود رسیدگی پرونده توسط نیروی انتظامی، موضوع را به صورت جدی و با حساسیت از ارگان‌های امنیتی پیگیری کنند که در صورت وقوع این امر شاید فرزندمان به قتل نمی‌رسید و سرانجام این ماجرا به قتل منجر نمی‌شد.

وی با بیان این‌که خانواده مقتول هیچ حامی ندارد و نیازمند حمایت رسانه‌هاست تا این موضوع را به نحوی مطلوب مدیریت کنند تا حساسیت موضوع روشن شود، یادآور شد: هیچ کدام از خانواده‌ها و کودکانمان مصون از این قضیه نیستند و ممکن است برای ما نیز این اتفاق رخ دهد.

وی با صدای بغض‌آلود به مادر کودک متوفی اشاره می‌کند و می‌گوید: الان مادر متوفی  فریادش را به کجا ببرد؟ چه کسی پاسخگوی ناله‌ها و فریادهای این مادر است. مگر کودک 12 ساله چه قتل و جنایتی را مرتکب شده بود که حالا مستحق این رفتار باشد؟

وی به فضای رعب و وحشت به وجود آمده در بین خانواده‌ها و اطرافیان اشاره کرد و افزود: الان خواهر من حاضر نیست بچه‌اش را حتی همراه خودش به بیرون ببرد و معتقد است در خانه بماند امن‌تر است.

این فرد که از وابستگان نزدیک خانواده متوفی است با تأکید بر این‌که نمی‌دانم قتل در کدام روز از زمان ربوده شدن به وقوع پیوسته است ولی حتی یک درصد هم با فرض این‌که اگر زودتر پیدا می‌شد شاید این قتل رخ نمی‌داد نیز وجدانمان را آزار می‌دهد.

این وابسته نزدیک خانواده مقتول به نبود حمایت‌های لازم از سوی نهادهای حمایتی از خانواده‌هایی که درگیر اعتیاد هستند اشاره کرد و گفت: سوال من اینجاست که نقش نهادهای حمایتی از این قشر آسیب‌پذیر چیست؟

وی در ادامه با بغض توأم با درخواست این پرسش را مطرح می‌کند که چرا مسئولان الکل را که آثار زیان بار به مراتب کمتری نسبت به مواد مخدر دارد را حرام اعلام می‌کنند ولی در مورد شیشه و هروئین و امثال آن دیدگاه متفاوتی دارند و هر مصرف‌کننده‌ای به راحتی این گونه مواد را تهیه و مصرف می‌کند؟ این مواد مخدر توهم‌زا امنیت خانواده را نیز به خطر انداخته و آنان را هم متلاشی و نابود می‌کند.

زمان دسترسی به مواد در داخل کشور به کمتر از نیم ساعت می‌رسد

روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر عنوان کرده بود زمان دسترسی به مواد در داخل کشور پایین است در برخی از بافت‌های حاشیه‌ای در چند دقیقه و در بافتی دیگر این زمان تا نیم ساعت و اندکی بیشتر است.

در این بین سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها کسی نیست که بر این موضوع اشاره دارد چرا که حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس نیز سال گذشته در برنامه ویژه گفت‌وگوی خبری شبکه دو بر همین موضوع اشاره کرده و گفته بود: براساس سخنان آیت‌اله آملی لاریجانی در حال حاضر خرید یک بسته موادمخدر حتی از خرید یک بسته سبزی راحت‌تر است چرا که در گذشته زمان دسترسی به موادمخدر 15 دقیقه اعلام شده بود اما این زمان به 7 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

 

#قتل، زنجان، آگاهی زنجان

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx646


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»