کد خبر: 3476
1399/03/15 - 13:50


رونق‌‌بخشی کرونا به بخش‌ کشاورزی و IT

کشاورزی و IT دو بخش اقتصادی بودند که برخلاف سایر زیربخش‌های این حوزه نه تنها متضرر نشدند بلکه با افزایش میزان تولیدات و فعالیت، نسبت به جذب و استخدام نیرو اقدام کردند تا پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عضو زنجانی شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به رکود اقتصادهای ایران و جهان در پی شیوع کروناویروس گفت: کشاورزی و IT دو بخش اقتصادی بودند که برخلاف سایر زیربخش‌های این حوزه نه تنها متضرر نشدند بلکه با افزایش میزان تولیدات و فعالیت، نسبت به جذب و استخدام نیرو اقدام کردند تا پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشند، به نظر می‌رسد موضوع اقتصاد دیجیتالی در روزها و سال‌های آتی به ترتیب در بخش کشاورزی و IT بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

جهان به‌سرعت به‌سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است. اینترنت و شبکه‌های مجازی به‌شکل حیرت‌آوری اقتصاد را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند به طوری که امروزه می‌توان گفت هیچ کشوری نیست که بتواند بدون اینترنت اقتصاد خود را اداره کند. در چنین دنیایی لزوم ایجاد زیرساخت‌هایی مناسب برای کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است، چه بخواهیم و چه نخواهیم، جهان فردا جهان هوش مصنوعی است.

عضو زنجانی شورای مرکزی و رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان با تائید این مطلب اظهار کرد: امروزه دیجیتال‌سازی اقتصاد با رویکرد ارتقای بهره‌وری، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از رویکردهای غالب در اغلب کشورهای جهان است. با توجه به ساختارهای سنتی حاکم بر تولید و تجارت کشور و پایین بودن توان رقابتی اقتصاد، توسعه اقتصاد دیجیتالی برای حل بخشی از مشکلات کشور در ایران یک الزام و نه یک انتخاب است.

افشین آشوری به رکود تمامی فعالیت‌های اقتصادی پس از شیوع کروناویروس به کشور اشاره کرد و افزود: کشاورزی (به ویژه حوزه دام و دامپروری) و IT دو بخش اقتصادی بودند که برخلاف سایر زیربخش‌های این حوزه نه تنها متضرر نشدند بلکه با افزایش میزان تولیدات و فعالیت، نسبت به جذب و استخدام نیرو اقدام کردند تا پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشند، به نظر می‌رسد موضوع اقتصاد دیجیتالی در روزها و سال‌های آتی به ترتیب در بخش کشاورزی و IT بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی و رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان با اشاره به افتتاح اخیر دو دیتاسنتر بزرگ ایرانسل و آسیاتک و رونمایی از طرح تلویزیون ایرانی در بخش محتوا توسط مسئولان رده بالای کشوری ابراز کرد: رونق اقتصاد خانگی(فعالیت‌های اقتصادی در خانه)، که به‌طور غیرمستقیم ناشی از شیوع ویروس کرونا بود، نه‌تنها خرید آنلاین را تقویت کرد بلکه باعث افزایش بازی‌های آنلاین و پخش زنده شد. واقعیت این است هم مردم و هم مسئولان بیش از پیش به جایگاه اقتصاد دیجیتال در ایام کرونایی پی بردند، در ایام قرنطینه بسیاری از فیلم‌ها به صورتی اینترنتی اکران شدند و تمامی اعضای خانه در کنار هم به تماشای فیلم‌ها و محتواهای تولیدی نشستند.

عضو شورای مرکزی و رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان با اشاره به رونق کسب‌وکارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل شهری نظیر اسنپ، شرکت‌های فروش آنلاین نظیر دیجی‌کالا که از بستر اینترنت برای کسب و کار بهره می‌برند در ایام کرونایی بیش‌ترین درآمد را داشتند. حتی دیجی‌کالا حدود یک هزار نفر نیرو را برای ادامه فعالیت استخدام کرد. ناگفته نماند شرکت آمازون نیز در این ایام مولتی میلیادر شده و درآمد بالایی را کسب کرد که حاکی از اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال است.

آشوری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موجود کشور برای فعالیت در عرصه اقتصاد دیجیتال تقریبا مطلوب است، بر لزوم ارتقا ظرفیت اینترنت جهت بهبود وضعیت اقتصاد دیجیتال در کشور و استان تاکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی به اهمیت اقتصاد هوشمند پی بردیم، در وهله نخست بخش کشاورزی و سپس حوزه IT از بخش‌های اقتصادی مهمی بودند که پیش‌بینی می‌شود در روزها و سال‌های آتی بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها را جذب کنند. البته این فرآیند آغاز شده است./941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانافشین آشوریسازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجانرونق آی‌تی
sedayezanjannews.ir/nx3476


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»