کد خبر: 1582
1398/12/04 - 10:2


گزارش صدای زنجان از نتایج نهایی انتخابات مجلس یازده در استان

پنج منهای یک

با اتمام شمارش آرای نامزدهای استان برای حضور در مجلس یازدهم، چهار نماینده از پنج نماینده استان مشخص شدند و انتخاب تنها نماینده باقی مانده در حوزه انتخابیه زنجان و طارم به دور دوم کشید.

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- با اتمام شمارش آرای نامزدهای استان برای حضور در مجلس یازدهم، چهار نماینده از پنج نماینده استان مشخص شدند و انتخاب تنها نماینده باقی مانده در حوزه انتخابیه زنجان و طارم به دور دوم کشید.

برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در کشور بودند که از این تعداد 2 میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی به شمار می‌رفتند. همچنین حدود ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار نفر از رأی‌دهندگان را بانوان و حدود ۲۹ میلیون نفر را آقایان تشکیل می‌دادند.

با اتمام فرآیند اخذ رأی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۸ صبح ۲ اسفند شروع شده بود، شمارش آرا در سراسر کشور آغاز شد و بنا بر گفته‌های سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج رسمی برخی حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

با توجه به نتایج اعلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم  با دو کرسی در مجلس شورای اسلامی، مصطفی طاهری با کسب بیشترین آرا به عنوان نفر نخست به مجلس راه یافت و رقابت شیخ مهدی باقری و نبی‌اله محمدی نیز به دور دوم کشیده شد.        

حسن شجاعی نیز توانست با کسب بیشترین آراء تنها کرسی مجلس از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه را از آن خود کند.

در این بین سید مرتضی خاتمی، برای دومین دور متوالی توانست تنها کرسی حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی را از آن خود کند.

سیدالبرز حسینی نیز توانست اعتماد حداکثری مردم حوزه انتخابیه خدابنده را از آن خود کرده و بر تنها کرسی خدابنده در مجلس تکیه بزند.

سوابق نماینده‌های راه یافته به بهارستان

مصطفی طاهری با کسب 59 هزار و 603 رای در دور نخست توانست با اکثریت مطلق آرا در حوزه انتخابیه زنجان و طارم به عنوان نفر نخست راهی بهارستان شود.

طاهری در انتخابات ریاست جمهوری گذشته رئیس ستاد آیت‌اله رئیسی در استان بوده و مورد حمایت اصولگرایان است و طاهری بیش از 55 هزار رای را در حوزه انتخابیه زنجان که دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، از آن خود کرده است.

طاهری متولد زنجان بوده و دارای مدرک دکتری الکترونیک و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان است.

رقابت برای کرسی دوم زنجان در بهارستان

کرسی دوم حوزه انتخابیه زنجان و طارم فعلاً خالی بوده و باقری و محمدی در دور دوم باید برای بدست آوردن آن مجدداً با یکدیگر رقابت کنند.

طبق آمار اعلامی  رقابت شیخ مهدی باقری با کسب 18 هزار و 505 رای و نبی‌اله محمدی با 19 هزار 471 رای به دور دوم کشیده شده است.

در بیان سوابق تحصیلی و کاری نبی‌اله محمدی باید گفت این فرد متولد ۱۳۵۷ بوده دارای  لیسانس حسابداری و فوق‌لیسانس مدیریت دولتی- گرایش مالی- دکتری مدیریت دولتی- مدیریت منابع انسانی و فارغ التحصیل دانشگاه علوم و تحقیقات تهران  است.

در سوابق کاری‌اش رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس دانشگاه پیام نور به ثبت رسیده و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه در رشته مدیریت دولتی مشغول امر پژوهش و تدریس است.ارائه بیش از ۶۰ مقاله علمی در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی با موضوعات مدیریتی و سیاسی و خط مشی گذاری و بودجه ریزی و تألیف کتاب های کارآفرینی سازمانی و مدیریت امور استخدامی با رویکرد راهبردی بخشی از فعالیت‌های علمی  وی است.

ماهنشان و ایجرود

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، سیدمرتضی خاتمی در حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود، بوغداکندی و قلتوق، بیشترین میزان آرای شرکت کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرد.

سیدمرتضی خاتمی توانست ۱۷ هزار و ۷۶۳ رأی کرسی این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی را همانند دور گذشته برای خود حفظ کند. تعداد کل آرای صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه حوزه ماهنشان، ایجرود، بوغداکندی و قلتوق  ۴۱ هزار و ۱۹۱ رأی بوده است.

سیدمرتضی خاتمی متولد 1332 در بیجار است که پیش از این در مجلس دهم نیز توانست با کسب 13 هزار و 875 رأی از مجموع  54 هزار 698 رأی و معادل  25.36 درصد آراء به عنوان نماینده مردم منطقه ماهنشان، ایجروددهستان‌های بوغداکندی و قلتوق به مجلس راه یابد.

بنا به مطالب درج شده در سایت مجلس شورای اسلامی خاتمی در 4 سال حضور خود در سه نطق در شهریور و اسفندماه سال 97 و یک نطق در اردیبهشت سال 98 ارائه داده است. وی در کمیسیون بهداشت و درمان حضور داشته است.

خدابنده

سیدالبرز حسینی در حوزه انتخابیه خدابنده با ۳۰ هزار و ۸۵۲ رأی موفق به کسب اکثریت آرای شرکت کنندگان در انتخابات شد. تعداد کل آرای صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه خدابنده ۸۱ هزارو ۸۶۶ رای بوده است.

ابهر، خرمدره و سلطانیه

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی با ۱۹ هزار و ۴۵۴ رأی در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانتخابات مجلس یازدهمنمایندگان زنجانتعداد آرا
sedayezanjannews.ir/nx1582


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»