کد خبر: 8232
1400/09/20 - 9:27


صدای زنجان موضوع آمار ابتلای بیش از 1500 دانش‌آموز در طارم به کرونا را بررسی می‌کند؛

آمار علوم پزشکی زنجان درست نیست؟

رئیس شبکه بهداشت شهرستان طارم: آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد ابتلای 1591 دانش‌آموز به کرونا از ابتدای مهرماه امسال را تکذیب می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در حالی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابتلای بیش از 1500 دانش‌آموز شهرستان طارم به کرونا از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داده است اما رئیس شبکه بهداشت این شهرستان این خبر را تکذیب می‌کند.

پرویز قزلباش، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان چهارشنبه هفته گذشته (17 آذرماه 1400) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به میزان بروز کووید۱۹ به ازای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری از اول مهرماه تا ۱۵ آذرماه در استان زنجان، افزود: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در شهرستان طارم ۱۵۹۱ دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه روند درگیری جمعیت دانش‌آموزان استان زنجان به کووید۱۹ نزولی بوده اما در شهرستان طارم روند افزایشی بوده است، تصریح کرد: طی آذرماه در شهرستان ایجرود میزان مثبت شدن دانش‌آموزان بیشتر بوده که حوزه بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان به این موضوع ورود کرده است.

گفته‌های قزلباش در حالی است که ارشد بهرامی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم در گفت‌وگو با صدای زنجان این موضوع را تکذیب و تاکید کرد: آماری که اکنون در شبکه وجود دارد و هر روز هم رصد می‌شود، نشان می‌دهد که 59 نفر دانش‌آموز مبتلای سرپایی داریم.

وی با تکذیب این میزان دانش‌آموز مبتلا به کرونا از ابتدای مهرماه در شهرستان طارم، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان توسط مراکز بهداشتی نظارت می‌شود و رعایتها نیز قابل قبول است یعنی بیش از 90 درصد رعایت می‌کنند.

به گفته بهرامی وضعیت طارم در سامانه ستاد کرونا نارنجی اعلام شده است. وی گفت: پیش از این وضعیت زرد بود و اکنون نارنجی اعلام شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته آخرین آمار از بازگشایی مدارس تاکنون همان تعدادی است که اشاره کردم.

رضاعلی انبارلو، فرماندار طارم نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان به ذکر این جمله بسنده کرد که ما این موضوع را تکذیب کرده و به‌زودی تکذبیه را نیز منتشر می‌کنیم.

در همین پیگیری‌های صدای زنجان از آموزش و پرورش شهرستان طارم برای مشخص شدن صحت و سقم آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانآمار کرونادانش اموزان طارمعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8232


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»