کد خبر: 4074
1399/05/25 - 14:43


مدیرکل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد:

اجرای طرح «نذر طبیعت» در زنجان

خیران می‌توانند با خرید زمین‌های مردم در دشت سهرین و وقف آن به محیط زیست، زیستگاهی امن برای آهوان همیشه در حال فرار ایجاد کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیرکل محیط زیست استان زنجان طرح نذر طبیعت در زنجان به منظور ایجاد زیستگاهی امن برای آهوان همیشه در حال فرار اجرایی می‌شود.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان ضمن اشاره به اهمیت گسترش و توجه خیران و دوستداران محیط زیست به نذر طبیعت، این اقدام را عاملی برای نجات آهوان دشت سهرین و ایجاد محیطی امن برای آنان دانسته و اظهار کرد: دوستداران محیط زیست با ایجاد منبع‌های آب، خرید علوفه و یا زمین‌های متعلق به مردم واقع در این دست در احیای منطقه حفاظت شده سهرین نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌‌که تشکل‌های زیست محیطی و رسانه‌ها می‌توانند در حوزه نذر طبیعت و اشاعه آن در بین مردم و ورود خیران در این راستا کمک حال محیط زیست باشند، تصریح کرد: خیران می‌توانند با خرید زمین‌های مردم در دشت سهرین و وقف آن به محیط زیست، زیستگاهی امن برای آهوان همیشه در حال فرار ایجاد کنند.

مدیرکل محیط زیست استان با بیان این‌که زنجان جزو استان‌هایی است که با نیم ساعت طی مسیر وارد منطقه حفاظت شده می‌شویم، بیان کرد: منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد در حدود 200 هزار هکتار بوده که با محیط بانی سهرین اداره شده و دارای سه قسمت کوهستانی، شبه ماهوری و دشت است.

وی با اشاره به این‌که 90 درصد مجموع زمین‌های دشت سهرین کشاورزی و زراعی بوده و جزو مستثنیات مردم است، خاطرنشان کرد: در گذشته این زمین‌ها اراضی ملی و مرتع بوده و یک سوم محدوده کشت می‌شد ولی در حال حاضر در حدود 90 درصد آن برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با تأکید بر این‌که تغییر الگوی کشت در منطقه باید مدیریت شود، ابراز کرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده در سال گذشته تعداد آهوان موجود در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد یک هزار و 485 رأس به ثبت رسیده است./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحیط زیست زنجانطرح نذر طبیعتحسین آبسالان
sedayezanjannews.ir/nx4074


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»