کد خبر: 3993
1399/05/16 - 17:18


مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

زمین‌های دواسب در اختیار بنیاد نیست

زمین‌های متعلق به منابع طبیعی در روستای پایین‌کوه، به بنیاد مسکن واگذار شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در استان اظهار کرد: بیشترین وظایف و برنامه‌های بنیاد مسکن در بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستاییان بوده و تاکنون نیز اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به طرح توسعه منظومه روستایی خاطرنشان کرد: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه و برای نخستین بار در استان زنجان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: با اجرای این طرح نیازهای روستاییان الویت‌بندی شده و نیاز هر روستا با توجه به ضرورت آن روستا برطرف و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نیاز روستاییان فقط در بخش‌های مسکن نبوده بلکه در زمینه اشتغال، دامداری و کشاورزی و غیره در این طرح گنجانده شده و الویت‌بندی می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه طرح منظومه روستایی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در دست تهیه است، گفت: با اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های دولتی درگیر خواهند بود زیرا ظرفیتهای هر روستا برای اجرای پروژه های مختلف مشخص و سنددار شده و از هدر رفت اعتبارات پروژه‌های بیهوده و ناکارآمد جلوگیری می‌شود.

واحدهای مسکونی بنیاد تا 3 سال دیگر به بهره‌برداری می رسد

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت 368 واحد مسکونی شهر زنجان برای افراد مشمول فرم(ج) نیز یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه 368 واحدی در منطقه گلشهر کاظمیه که فقط ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است در طرح ملی اقدام قرار گرفته و اداره کل راه و شهرسازی مدیریت و شناسایی متقاضیان واجد شرایط این پروژه را بر عهده دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به جزئیات این پروژه اذعان کرد: هم اکنون نقشه های این پروژه آماده و فونداسیون آن در مرحله اجرا بوده و پیش بینی می شود بین 24 تا 36 ماه آینده به بهره برداری برسد.

به گفته این مسئول این پروژه شامل برجهای 10 طبقه بوده و همین موضوع علت طولانی بودن پروژه خواهد بود.

وی به منطقه دواسب اشاره ای کرد و گفت: در دخل و تصرف‌هایی که در روستای دواسب اتفاق می افتد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نقشی ندارد و ساخت و سازهای این روستا زیر نظر دادگستری استان است.

خواجه ای ادامه داد: زمین های متعلق به منابع طبیعی در روستای پایین‌کوه، به بنیاد مسکن واگذار شده و این بنیاد مجوز ساخت و سازهای غیرقانونی و دخل و تصرف در این روستا را نمی دهد.

خواجه در پاسخ به سوال خبرنگار صدای زنجان با اشاره به جزئیات طرح توسعه بافت فرسوده منطقه بی‌سیم زنجان اظهار کرد: هم اکنون طرحهای مطالعاتی این منطقه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات برای توسعه منطقه فرسوده بیسیم این پروژه ناتمام مانده است.

در حال حاضر 511 هکتار از بافت شهری زنجان فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد که بیسیم نیز یکی از این مناطق بوده که سال گذشته بنیاد مسکن از بخشی از املاک این منطقه سرشماری کرد که در صورت تخصیص اعتبارات بهسازی و نوسازی شود ولی هم اکنون به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان این امر به دلیل کمبود اعتبارات میسر نمی شود و به نظر می رسد مسئولان استانی باید بدنبال راهکار دیگری برای آن باشند.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرضا خواجه‌ایبنیاد مسکن زنجانروستای دواسب و پایین‌کوه
sedayezanjannews.ir/nx3993


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»