کد خبر: 3478
1399/03/15 - 14:8


کرایه تاکسی‌های زنجان تیرماه افزایش می‌یابد

موضوع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس از یک ماه گذشته مطرح بوده ولی تاکنون اجرایی نشده است که فرماندار زنجان در واکنش به این موضوع از افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی درون شهری در تیرماه خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- موضوع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس از یک ماه گذشته مطرح بوده ولی تاکنون اجرایی نشده است که فرماندار زنجان در واکنش به این موضوع از افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی درون شهری در تیرماه خبر داد.

رضا عسگری در پاسخ به چرایی عدم تصویب و ابلاغ افزایش کرایه‌های تاکسی با گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال اظهار کرد: مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی دو روز پیش در شورای شهر زنجان به تصویب رسیده و به فرمانداری ارسال شده است.

وی با بیان این‌که مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی روز شنبه در هیئت تطبیق فرمانداری مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: پس از تأیید مصوبه در فرمانداری موضوع به ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شود.

فرماندار زنجان با تأکید بر این‌که هفته گذشته مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل درون شهری که تاکسی نیز جزوی از آن‌هاست مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری به محض تأیید و تصویب ستاد تنظیم بازار قابلیت اجرایی دارد که در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که سقف در نظر گرفته شده برای افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی 25 درصد بود، خاطرنشان کرد: زمانی این میزان افزایش قابلیت اجرا دارد که ستاد تنظیم بازار نیز نظرات خود را در مورد نرخ‌های جدید اعلام کند.

عسگری در واکنش به این موضوع که رانندگان تاکسی همه ساله در مورد میزان نرخ تعیین شده و تأمین پول خرد مشکل دارند، افزود: به طور یقین ملاحظات لازم در تعیین نرخ کرایه‌ها درشهرداری و شورای شهر در نظر گرفته شده است تا هم مسافر دچار مشکل نشود هم راننده دغدغه  پول خرد نداشته باشد.

این مسئول با بیان این‌که  با بررسی جزئیات مصوبه در هیئت تطبیق فرمانداری تمامی موارد مد نظر قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود، یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بررسی مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل درون شهری هفته آینده در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گیرد تا حداکثر اواخر خرداد ماه شاهد اجرایی شدن این مصوبه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ستاد تنظیم بازار زودتر از موعد اعلامی، مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس را ابلاغ کند ما بلافاصله مقدمات اعمال نرخ جدید را فراهم می‌کنیم.

پیش از این حبیب یگانه شهردار زنجان از افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در خردادماه سخن گفته وعنوان کرده بود که افزایش نرخ کرایه‌ها مطابق با نرخ تورم در نظر گرفته شده است و تا زمان اعلام رسمی افزایش کرایه‌ها، راننده‌ای حق دریافت کرایه بیشتر از مسافران را ندارد و بازرسان به این موضوع توجه لازم را دارند.

گفتنی است پیش از این رانندگان تاکسی در واکنش به افزایش نرخ کرایه‌ها اعلام کرده بودند که این افزایش نرخ‌ها سودی برای راننده تاکسی نداشته و در واقعیت افزایش نرخ کرایه مسافربر شخصی را به همراه دارد چرا که راننده تاکسی در تأمین پول خرد با مشکل مواجه است به همین دلیل راننده برای جلوگیری از چالش و بروز مشکل امکان مسافرکشی در برخی مسیرها را ندارند از همین رو مسافر نیز ترجیح می‌دهد از سواری شخصی استفاده کند، این مشکل همه ساله گریبانگیر رانندگان تاکسی است ولی مسئولان در تعیین نرخ کرایه‌ها به این موضوع هیچ توجهی ندارند./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانافزایش کرایه تاکسیفرماندار زنجانرضا عسگری
sedayezanjannews.ir/nx3478


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»