کد خبر: 1215
1398/05/30 - 7:56


اداره سال سوم شورای شهر پنجم زنجان به نامزد اصول‌گراهای شورا رسید

شورای پنجم، قسمت سوم

با رأی 5 نفر از 9 عضو شورا، حمیدرضا حمیدی به‌عنوان رئیس سال سوم شورای شهر انتخاب شد

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- هشتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با دستور کار انتخاب رئیس و هیئت رئیسه سال سوم شورای شهر پنجم زنجان و ارائه عملکرد شورا در یک سال گذشته برگزار شد.

شهردار زنجان در این جلسه حضور نداشت اما به علت انتخاب هیئت رئیسه هر 9 عضو شورا در این جلسه حاضر بودند، ضمن این‌که نماینده فرمانداری نیز به لحاظ نظارت بر انتخابات در این جلسه حضور داشت.

در این انتخابات دو عضو شورا یعنی حمیدرضا حمیدی و رحمان احمدی کاندید ریاست شورا بودند که در نهایت حمیدرضا حمیدی با ۵ رای از ۹ رای ماخوذه رئیس و سجاد خدایی نیز با ۶ رای از ۹ رای ماخوذه به‌عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر و نیز سخنگوی شورا انتخاب شد.

همچنین عباس راشاد با ۸ رأی از ۹ رای اخذ شده، به عنوان منشی اول شورای اسلامی شهر زنجان انتخاب شد.

گفتنی است، در رقابت کرسی نایب‌رئیس شورای شهر و منشی به جز نفرات انتخاب شده شخص دیگری کاندیدا نشد.

در ادامه این جلسه حمیدرضا حمیدی، رئیس جدید شورای شهر زنجان در نخستین نطق خود پس از دریافت سمت ریاست شورا به شعاری که در انتخابات داده بود اشاره کرد و گفت: بنده در دوره انتخابات این شعار را که «در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم شهر را یک قدم به جلو خواهیم برد» بارها در جلسات تکرار کردم و سعی در پیاده کردن آن داشتیم و معتقدم که در حال حاضر شهر یک گام به جلو برداشته است و از این پس نیز برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر آن تلاش می‌کنیم.

هدف شورا افزایش کیفیت زندگی مردم است

وی با اشاره به این‌که هدف شورای شهر افزایش کیفیت زندگی مردم بوده و تا آخر نیز همین هدف را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله شهر فضا و کالبد شهری است از همین رو افزایش کیفیت فضاهای شهری در دستور کار بوده و با وجود اقدامات انجام شده موفقیت نسبی در این حوزه داشتیم.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان این‌که در دو سال گذشته از فعالیت شورای دور پنجم شهر زنجان اتفاقات خوبی در شهر رخ داده هر چند کاستی‌ها قابل کتمان نیستند، تصریح کرد: کارنامه درخشانی از فعالیت شورای دور پنجم شکل گرفته و تعداد گل‌های زده بیشتر از تعداد گل‌های خورده است.

وی با تاکید بر این‌که همه موفقیت‌ها حاصل تلاش تک‌تک اعضای شورای شهر بوده است، بیان کرد: به طور یقین کارهای به جامانده و انجام نشده بسیاری در شهر وجود دارد که در تلاشیم تا در هر جایگاهی هستیم تمام توان را برای پیشبرد امور انجام می‌دهیم.

شروع و اتمام پروژه سبزه‌میدان مهم‌ترین کار شورا در دو سال آینده است

حمیدی با اشاره به این‌که شروع و اتمام پروژه سبزه‌میدان از جمله مهم‌ترین کار شورا در دو سال آینده است، خاطرنشان کرد: این پروژه از جنبه‌های اجتماعی و سیاسی قابل توجه بوده و انتظارات زیادی در مورد آن ایجاد شده است.

وی احداث پل غیر همسطح مدرس از جمله برنامه یک سال آینده شورای شهر است، یادآور شد: این پل مشابه پل امام حسن(ع) و حتی بهتر از آن ساخته می‌شود.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان این‌که یکی از آرزوهایم  به نتیجه رساندن الگوی نهایی سیستم حمل و نقل درون شهری و ساماندهی خطوط اتوبوس‌رانی است، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های کارشناسی طرح ساماندهی خطوط اتوبوس‌رانی خوشبختانه در آستانه به ثمر نشستن است.

وی با تأکید بر این‌که آرام‌سازی و انسان‌محور کردن و تغییر بافت چهره مرکزی شهر باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آثار اجرای طرح سبزه‌میدان دیده شدن ارزش‌های اجتماعی شهر و سرزندگی بافت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به بحث تعیین تکلیف پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و گفت: طرح سبزه‌میدان باید طرحی با معماری خاص باشد و موقعیت سبزه‌میدان استراتِژیک است که اگر شکل بگیرد تمام موقعیت هسته مرکزی شهر شکل خواهد گرفت و این موجب می‌شود که تمام بافت مرکزی ما شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر این اتفاق بیفتد موجب حضور گردشگر و شهروندان خواهد شد و این موجب می‌شود که آثار تاریخی شهر زنجان بیشتر دیده شود.

افزایش زیست‌پذیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی در دستور کار شورای شهر

این مسئول افزایش زیست‌پذیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی را از دیگر محورها و اهداف فعالیتی شورای دور پنجم در فرصت باقی‌مانده دانست و اضافه کرد: از آنجایی که زیست‌پذیری با تزریق امکانات ممکن می‌شود از همین رو افزایش خدمات شهری در این مناطق از جمله اهداف پیشرو است.

رئیس جدید شورای شهر با بیان این‌که از جمله اهدافم در شورای شهر حفظ انسجام درونی شورا و نیز افزایش نظارت شورا بر عملکرد شهرداری در چارچوب قانون است و با اشاره به این‌که برای به ثمر نشاندن پروژه‌های بزرگ شهری باید به مطالبه مردمی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در تبدیل شدن یک درخواست به مطالبه مردمی باشند.

شورا در ایستگاه سوم

امامعلی دادخواه، که در جلسه انتخابات هیئت رئیسه به عنوان رئیس سنی شورای شهر مدیریت جلسه را بر عهده داشت پیش از رأی‌گیری با بیان این‌که قطار شورای پنجم تاکنون دو ایستگاه را طی کرده و علارغم سنگ‌اندازی‌ها با کمترین توقع و مزایا با صلابت به راه خود ادامه داده است، بیان کرد: هر از چند گاهی با توجه به شرایط موجود کاپیتان این تیم 10 نفره شورا تغییر می‌کند ولی تیم با حفظ همبستگی به بازی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که علی‌رغم مخالفت و موافقت‌های اعضا شورا در بررسی مصوبات و غیره توانستیم تاکنون بدون حاشیه انسجام درونی در شورا را حفظ کنیم، تصریح کرد: شورای پنجم همانند هر تیمی برد و باخت داشتیم ولی گل‌های زده ما بیشتر از گل‌های خورده است.

این عضو شورای شهر با بیان این‌که قضاوت‌کننده فعالیت شورای شهر مردم هستند، بیان کرد: البته داور ما دستگاه‌های اجرایی نیستند، بلکه مردم هستند چون شورا خادم مردم است.

وی افزود: امروز نیز از این تیم هر کس کاپیتان شود از او حمایت خواهیم کرد، البته ریاست شورا جز زحمت چیزی ندارد و حتی نسبت به سایر اعضا محدودیت هم دارد.

دادخواه با اشاره به این‌که تاکنون اجازه نداده‌ایم که شورا وارد مسائل حاشیه‌ای شود، اضافه کرد: امیدواریم همین روال تا دو سال دیگر نیز ادامه داشته باشد.

خسارت تأخیر در تکمیل  پروژه سبزه‌میدان سه برابر پاداش

اسماعیل دویران، رئیس سابق شورای شهر زنجان به تعیین تکلیف پروژه سبزه میدان و انتخاب پیمانکار برای پروژه اشاره کرد و گفت: خسارت تأخیر در تکمیل سه برابر پاداش تعیین شده است.

وی با بیان این‌که در عرض ۱۵ روز تجهیز کارگاه انجام می‌شود، ابراز کرد: قرار است این پروژه ظرف دو سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

دویران با اشاره به عملکرد ۲۴ ماهه شورا خاطرنشان کرد: گاهی تصور می‌کنند که شخص باید گزارش  دهد در حالی که شورا یک نهاد جمعی بوده و کارها نیز با تصمیم و تلاش جمع انجام شده است.

عضو شورای شهر زنجان با بیان این‌که در این دو سال ۳۶۸ مصوبه داشتیم، خاطرنشان کرد: ۷۹ جلسه رسمی نیز در این دو سال برگزار شده و این ۳۶۸ مصوبه در چهار حوزه نظارتی، سیاست‌گذاری، کنترلی و لایحه‌ای بوده است.

وی با بیان این‌که در این مدت ۵۰ طرح از طرف شورا ارائه شده است در حالی که در شورای قبلی تنها ۱۲ طرح از طرف شورا ارائه شده بود، یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ جلسه توسط کمیسیون‌های شورا  و ۱۲۰۰ ساعت جلسه در کمیسیون‌های مختلف برگزار شده که بیشترین آن مربوط به کمیسیون بودجه بوده است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دو سال گذشته

عضو شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که تمرکز شورای پنجم از ابتدا بر روی پروژه‌های نیمه تمام بود، ادامه داد: در این زمینه توانستیم به قولهایمان عمل کرده و پروژه‌های نیمه تمام را در عرض دو سال تمام کنیم.

رئیس سابق شورای شهر زنجان با بیان این‌که پارک بانوان غرب زنجان به زودی افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: همه این موارد حاصل تلاش‌های شورا و شهردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت  یک هزار و 200 ساعت جلسه برگزار شده است، گفت: تمرکز ما بر این بوده که در این مدت همه پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد که خوشبختانه این موضوع محقق شد.

خسارت دیرکرد اتمام سبزه ‌میدان یک میلیارد و 500 میلیون تومان است

دویران با اشاره به این‌که در این مدت پروژه سبزه‌میدان که آرزوی دیرینه مردم شهر زنجان است، تعیین تکلیف شد، گفت: دیروز با پیمانکار جلسه مشترک داشتیم و قرار شد که سبزه‌میدان تا 15 روز تجهیز کارگاه شود، البته یک شرط دیگر نیز برای پیمانکار داشتیم و آن اینکه اگر پروژه را یک ماه زودتر تمام کند 500 میلیون تومان پاداش و اگر دیر تمام شود یک میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت از وی خواهیم گرفت.

وی در ادامه به بحث انتخاب رئیس شورا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس شورا مزیتی نسبت به سایر اعضا ندارد جز اینکه امور اداری و مالی، تقسیم کار بین اعضا، پیگیری مصوبات شورا، امضای احکام مربوط به دبیرخانه و اعلام روز و ساعت تشکیل جلسه که در نهایت در حدود 11 مورد است را انجام می‌دهد.

گفتنی است شورای پنجم اسلامی شهر زنجان از سال آغاز فعالیت خود دو رئیس دیگر هم داشته که احمد نصیری (سال اول) و اسماعیل دویران (سال دوم) بودند که هر کدام یکسال ریاست این شورا را تجربه کردند.

 احمد نصیری، اسماعیل دویران، رحمان احمدی، کاظم افشارچی، عباس راشاد، مسعود مراخانی، امامعلی دادخواه و سجاد خدایی 9 عضو شورای اسلامی شهر زنجان هستند که طی دو سال گذشته امور شورایی شهر زنجان را بر عهده دارند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانتخاب هیئت رئیسه شورای زنجانحمیدرضا حمیدیشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1215


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»