کد خبر: 11740
1403/02/21 - 17:8


رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان:

در دور قبل 21 نفر شائبه تقلب مطرح کردند که همگی رد شد

محمد جواد محمدی با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و تکمیل مرحله اول انتخابات به‌شمار می‌رود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی:  محمد جواد محمدی با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و تکمیل مرحله اول انتخابات به‌شمار می‌رود.

وی تعداد ناظران مرحله دوم انتخابات را یک هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و گفت: هیأت‌های استانی هم در دو حوزه انتخابیه حاضر هستند و به طور کامل همه موارد رصد می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان با تأکید بر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات عنوان کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم تکلیف دو کرسی باقی‌مانده مشخص شود.

وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات ممکن است تخلفات ریز و درشت صورت گیرد، تصریح کرد: در دور اول، تخلفات تأثیرگذاری که باعث ابطال انتخابات شود، نداشتیم و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که سلامت انتخابات در آن تأیید شد.

محمدی یادآور شد: جرم‌انگاری توسط دستگاه قضائی انجام می‌شود و برخی از تخلفات سبب برکناری هیأت‌های اجرای و یا ناظران شد.

وی ادامه داد: تخلفات در شورای نگهبان در حال بررسی است و از عهده هیأت نظارت استان خارج شده است.

رئیس هیأت نظارت انتخابات استان زنجان در مورد اینکه در دور قبل برخی شائبه تقلب مطرح کردند، خاطرنشان کرد: ۲۱ نفر به این موضوع اعتراض داشتند و سندهای محکمی برای این ادعا ارائه نکردند و همه ۲۱ ادعا رد شد.

محمدی افزود: همه تخلفات را به شورای نگهبان گزارش کردیم و مجریان و ناظران که در مرحله اول تخلف داشتند در مرحله دوم حضور ندارند.

محمدی با اشاره به اینکه گزارشات قبل، حین و بعد از انتخابات به شورای نگهبان ارسال می‌شود، اظهار کرد: آبروی افراد خط قرمز ما است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات صورت گرفته است، ابراز کرد: تخلفات در خود صندوق امکان ندارد و تخلفات بیرون از صندوق اتفاق می‌افتد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهیأت نظارت بر انتخاباتتقلبتخلف
sedayezanjannews.ir/nx11740


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»