کد خبر: 11705
1403/02/16 - 8:20


رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر در سفر به زنجان:

با دولتی دست دوستی می دهیم که حقوق کارگر را تضییع نکند

حسن صادقی: خانه کارگر با سایر تشکل‌های کارگری تفاوت دارد چون «خودساخته» است نه «دولت ساخته»!

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر در سفر به زنجان؛ «رهبری» و «قانون اساسی » را از خطوط قرمز این تشکل اعلام کرد و به بی‌توجهی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگرهای کشور و خانواده‌های آنان؛ به دستمزدهای اعلامی سال 1403 انتقاد کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر در سفر یک روزه به زنجان پنجشنبه (13 اردیبهشت‌ماه 1403) در خصوص عدم دعوت خانه کارگر زنجان به برخی از نشست های کارگری در استان ادامه داد: از دعوت نشدن خانه کارگر استان زنجان به نشست های مدنظر دولتی ها؛ ناراحت نیستیم و برای من خوشحال‌کننده است  دولت‌ها در یک طرف باشند و ما نیز در طرف دیگر! قرار نیست با دولتی که موجب تضعیف کارگر شده و روز به روز فقیرترش کرده سر یک سفره بنشینیم. ما با دولتی دست دوستی می دهیم که حقوق کارگر را تضییع نکند نه دولتی که ۲ سال است میزان تورم واقعی را اعلام نمی کند و با تورم خودساخته در عرصه دستمزد تحمیل می کند اگر در جلسات دولتی ها دعوت شویم حرف برای گفتن داریم و در قالب منطق و گفت‌وگو گلایه‌هایمان را اعلام می‌کنیم. خانه کارگر تشکل خودساخته است و با برخی تشکل‌ها که دولت ساخته‌اند قطعا تفاوت دارد.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر در آیین کلنگ زنی زمین خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه هیچ یک از دولت‌ها نگاه مثبت نسبت به تشکیلات خانه کارگر نداشتند و دلیل آن نیز «استقلال خانه کارگر» بوده است؛ تاکید کرد: خانه کارگر دستش در جیب هیچ دولتی نبوده و همواره خود را بدهکار دولتها ندانسته است؛ همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده‌ایم و خطوط قرمز خانه کارگر؛ فقط «مقام معظم رهبری» بوده‌اند و برای ما فقط نگاه دولتها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولتها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند؛ برای ما عزت است که دست‌ساخته دولت‌ها نبوده‌ است.

صادقی با بیان اینکه خانه کارگر نگاه مطالبه‌گرانه‌ای در حقوق کارگران داشته است البته با حفظ خطوط قرمز یعنی «رهبری» و «قانون اساسی »؛ در خصوص عدم دعوت خانه کارگر زنجان به برخی از نشست های کارگری در استان ادامه داد: از دعوت نشدن خانه کارگر استان زنجان به نشست های مدنظر دولتی ها؛ ناراحت نیستیم و برای من خوشحال‌کننده است  دولت‌ها در یک طرف باشند و ما نیز در طرف دیگر! قرار نیست با دولتی که موجب تضعیف کارگر شده و روز به روز فقیرترش کرده سر یک سفره بنشینیم. ما با دولتی دست دوستی می دهیم که حقوق کارگر را تضییع نکند نه دولتی که ۲ سال است میزان تورم واقعی را اعلام نمی کند و با تورم خودساخته در عرصه دستمزد تحمیل می کند اگر در جلسات دولتی ها دعوت شویم حرف برای گفتن داریم و در قالب منطق و گفت‌وگو گلایه‌هایمان را اعلام می‌کنیم. خانه کارگر تشکل خودساخته است و با برخی تشکل‌ها که دولت ساخته‌اند قطعا تفاوت دارد.

صادقی در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مورد از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و قطعا بعد از افزایش حقوق مطالبه خواهیم کرد و اگر تا ۲۵ تیر (سالروز تشکیل تامین اجتماعی) تکلیف آن مشخص نشود مطمئن باشید که با صدای بلندتری مطالبه خواهیم کرد و به نفع سازمان تامین اجتماعی که این مورد را پیگیری کند.

ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی مورد تاکید خانه کارگر است

به گفته صادقی، خانه کارگر، تشکیلاتی مبتنی بر عضومحوری و حق عضویت معاشی است و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی به کارگران به کارگرفته است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر با اشاره به ارتقای آموزش های کوتاه مدت، میان مدت در بین جامعه هدف خود گفت: در حوزه دانشگاهی نیز در مراکز علمی کاربردی شهرهای خرمدره و قزوین ارائه آموزش ها تا مقطع کاردانی برای اعضای خانه کارگر رایگان است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در خانه کارگر اشاره کرد و گفت: به همین منظور مسابقات قرآنی را در رشته های حفظ و قرائت در بین جامعه کارگری برگزار می کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر اضافه کرد: توسعه فضاهای خدماتی برای اعضای خانه کارگر مورد تاکید است و برمبنای استراتژی تعریف شده در خانه در تلاش هستیم تا واحدهای خدمت رسانی را در سراسر کشور بالاخص در مناطق با ابنیه های تاریخی ایجاد کند. در استان زنجان نیز با کمک مسئولان زمینی برای ساخت خانه کارگر و ایجاد امکانات اختصاص گرفت. اقدامات ما برای ارائه خدمت به اعضا است و انتظارمان از دولتمردان ایجاد امکانات زیارتی تفریی و سیاحتی برای جامعه کارگری است.

 رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر همچنین با اشاره آموزش های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعا زنجان نیز یکی از استانهای هدف گردشگری خواهد بود.

به گزارش صدای زنجان؛ رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری و قائم مقام دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی عصر همان روز نیز در همایش کارگران استان که در محل سالن هلال احمر برگزار شد؛ حضور یافت.

روز کارگر؛ روز مطالبه گری کارگران است

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری کشور با بیان اینکه سخنان رهبری بیانگر دفاع تمام قد «رهبری» از کارگران جامعه است، گفت: روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است.

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری کشور، با بیان اینکه این طبقه نباید در جامعه مورد بی توجهی و کم لطفی قرار بگیرند، ادامه داد: سخنان رهبری بیانگر دفاع تمام قد «رهبری» از کارگران در جامعه است.

وی، اعتراضات کارگری را یک نوع فرصت برای مسئولین، در راستای حل مشکلات برشمرد و گفت: در سالجاری با توجه به بیانات رهبری حال جامعه کارگری خوب نیست؛ باید از ابعاد مختلف در اجرایی قوانین کارگری و امور کارگری را مورد بررسی و بازبینی قرار داد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر افزود: سهم و، وظیفه نمایندگان مجلس درخصوص رفع مشکلات حوزه کارگری چیست، در چنین شرایطی کارگران فاقد نماینده در مجلس و مسئولان دلسوز و مدافع از حقوق کارگری در جامعه ایران هستند.

صادقی، با اشاره به زنجیر کردن دستمزد به تورم توسط مسئولین کشور، گفت: ضروری است مسئولین خیلی بیشتر از این بدنبال رفاه زندگی جامعه کارگری باشند.

وی، با اشاره به جرات برخورد با کارگران درجامعه از سوی مسئولین، گفت: نمایندگان و مسئولین فقط زورشان به جامعه کارگری می رسد.

صادقی، خطاب به کارگران که نیمی از جمعیت فعال در جامعه ایران را تشکیل می دهند، تصریح کرد: رهبری با بیانات خود برای ارتقای بیشتر کارگران و ورود آنها به عرصه های اجرایی و قانون گذاری خط می دهند.

وی، با اشاره به بیانات رهبری خطاب به کارگران، یادآور شد: کارگران باید به سادگی از کنار این مسائل و مشکلات عبور نکنند.

صادقی، به مهمترین بخش بیانات رهبری در راستای ایجاد رفاه اجتماعی و اقتصادی برای کارگران، اشاره کرد و  گفت: 35 درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان و کارگران کفاف تورم در زندگی آنها را نمی دهد.

وی، گره زدن دستمزد به تورم را صحیح عنوان نکرد و گفت: برای علت تورم  در جامعه باید دنبال نتایج دیگر بود.

وی، با اشاره به نداشتن تاثیر مزد برتورم در جامعه، ادامه داد: سیاست کنترل دستمزد و مهار افزایش آن حاصل وضعیت موجود در کشور است، که کارگران نسبت به فعالیت در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی بی رغبتی می کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر با اشاره به اینکه با حقوق  10 تا 6 میلیون تومانی کارگران توان اداره زندگی خود را ندارند، افزود: به گفته مسئولین رده بالای کشور 3 هزار واحد تولیدی از کار افتاده داشتیم که هر روز مسئولان اذعان می کنند تعدادی بسیاری از آنها در سالهای اخیر احیا شدند که در واقعیت اینگونه نیست.

صادقی، با بیان اینکه اقتصاد علم است، افزود: چوب بی لیاقتی و بی سیاستی خود را بر سر کارگران زدن بی انصافی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر با بیان اهمیت حل معضلات کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی را مهم برشمرد، گفت: تامین اجتماعی یک نماد عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به بحث های سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی بر اساس بیانات رهبری، تصریح کرد: به کدام استناد قانونی مطالبات تامین اجتماعی به روز رسانی و محاسبه نمی شود.

صادقی با اشاره به عدم اجرای سیاست های ابلاغی و قانونی در حوزه تامین اجتماعی، ادامه داد: کنده بر پای تامین اجتماعی بستن صحیح نیست.

 رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر با اشاره به اهمیت بروز رسانی مطالبات تامین اجتماعی از دولت، تاکید کرد: خدمات ثروت تولید نمی کند بلکه مردم را فقیر تر می کند.

 عدم حضور مسئولین جامعه کارگری در جمع کارگران نشانه گستاخی و بی توجهی است!

اصغر نجاری، نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران مراسم روز کارگر، با اشاره به اینکه عدم حضور مسئولین جامعه کارگری در جمع کارگران نشانه گستاخی و بی توجهی آنها نسبت به حوزه کار و کارگری در جامعه است، اظهار داشت: این موارد باعث تضییع حقوق قانونی کارگران در کشور می شود.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر استان، تمایلی به گلایه و انتقاد نیست، ولی حذف نمایندگان تشکل های کارگری و مجموعه خانه کارگر از طرف عده ای به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی، با اشاره به اینکه خانه های کارگری و کارگران زیر بیرق هیچ نهاد دولتی نیستند، تصریح کرد: ضروری است حمایت از کارگران و حق و حقوق آنها نه در کلام بلکه توام با عمل باشد.

نجاری، با اشاره به کافی نبودن حقوق و دستمزد های جامعه کارگری در کشور، ادامه داد: با وجود ارسال دعوت نامه به مجموعه مسئولین استان برای حضور در برنامه های جامعه کارگری (خانه کارگر) آنها از حضور در این برنامه و تشکل صنفی در راستای رسیدگی به مشکلات این قشر امتناع می کنند.

وی، با بیان اینکه این مراسم صرفا جهت تجلیل از کارگران زحمت کش بوده است، افزود: مسئولین دولتی استان حتی جوابی برای نداشتن حضور خود در مراسمات تشکل صنفی خانه کارگر و یا برای دعوت از این مجموعه در برنامه های خود ارائه نمی دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، با اشاره به اهمیت واقعیت های جامعه کارگری، تاکید کرد: ما امروز با این وضعیت شاهد بی اهمیتی نسبت به جامعه در مجلس و دولت به جامعه کارگری هستیم.

نجاری، با اشاره به اینکه جامعه کارگری متوجه عمق فاجعه از سوی دولتمردان و تصمیم گیران در حوزه امنیت شغلی و دستمزد ها هستند، ابراز امیدواری کرد: مسولین با کلمات بازی نکنند.

وی، با اشاره به بیگانگی وزیر کار و دولتمردان و تصمیم گیران جامعه کارگری با وضعیت این قشر، اضافه کرد: تلقی آنها این است که کارگران باید همواره در کف خیابان با لباس زنده و مندرس حضور داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با بیان اینکه خانه کارگر 3 میلیون عضو در کشور دارد و در زنجان نیز 20 هزار عضو دارد که خدمات رفاهی و آموزشی دریافت می کنند.

 نجاری، اضافه کرد: حمایت از کارگر نه در کلام بلکه در عمل باشد، با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده کارگری را با مشکلاتی مواجه کرده است. امیدواریم امسال با مطالبه گری مشکلات کارگران را حل کنیم.

کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کنند

حجت الاسلام جعفری نیز در ادامه با بیان اینکه برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد، گفت: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می کند.

منتخب مردم زنجان در خبرگان رهبری در زنجان، به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی اشاره کرد و گفت: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و به فرموده رهبری اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال نیمی از مردم جامعه خوب خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است که فرموده اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: امید می رود این برنامه ها بهانه ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

در پایان این مراسم از تعدادی کارگران واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی نیز با اهدا لوح و جوایزی تجلیل شد.

 کلنگ زنی زمین خانه کارگر زنجان

به گزارش صدای زنجان؛ با حضور حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری و قائم مقام دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی؛ زمین خانه کارگر زنجان کلنگ زنی شد.

بعد از بالغ بر 6سال تلاش بی وقفه مجموعه خانه کارگر استان در سال گذشته زمینی واقع در مجتمع ادارات به خانه کارگر استان تحویل داده شده است.

 این زمین با مساعدت و همکاری مسئولین استان در ایام منتهی به سال 1402با مساحتی 400متر تحویل این مجموعه داده شده است.

 پیش بینی می شود به شرط تامین اعتبارات برای ساخت با مساعدت و همیاری مسئولین استان و خیرین این ساختمان به مدت 3تا2 سال آینده به بهره برداری برسد.

گفتنی است؛ «حسن صادقی» پس از کلنگ‌زنی زمین خانه کارگر در مجتمع ادارات زنجان، با حضور در شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان با اهدای شاخه گل از زحمات کارگران این مجموعه در عرصه تولید قدردانی کرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانخانه کارگرکلنگ زنیتامین اعتبارات
sedayezanjannews.ir/nx11705


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»