کد خبر: 11701
1403/02/13 - 14:3


صدای زنجان از یکصد و سی‌امین جلسه شورای شهر زنجان گزارش می‌دهد؛

توقف، به خاطر یک نامه!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم/رئیس شورای شهر زنجان: در یک اتفاق نادر؛ دفتر فنی مکاتبه‌ای انجام داده و دستور توقف اجرای المان غواصان در میدان بسیج را داده است/رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان: عزیزان فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند!/عضو شورای شهر زنجان: پروسه پروژه المان غواصان دریادل بررسی شده و مشکلی ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  سمیه محرمی: المان غواصان دریادل مهم‌ترین موضوع مطروحه یکصد و سی‌امین جلسه شورای شهر زنجان بود و حجمی از انتقادات نسبت به موضوع توقف این پروژه توسط رئیس شورای شهر زنجان را به دنبال داشت، ناصحی مقدم گفت: در یک اتفاق نادر؛ دفتر فنی مکاتبه‌ای انجام داده و دستور توقف اجرای المان غواصان در میدان بسیج را داده است، همچنین رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان نیز با انتقاد از اظهارات مطرح شده در مورد پیشنهاد طرح تقاطع همسطح برای میدان بسیج گفت: عزیزان فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند!

جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان روز 12 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، با توجه به قرار گرفتن در هفته شورا سعید خلجی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان میهمان این جلسه بود و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای شهرهای زنجان از شورای شهر زنجان به عنوان شورای برتر استان تقدیر کرد.

سعید خلجی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در این جلسه در سال 1358 با فرمان امام راحل روزی به نام روز شوراها نام‌گذاری شد، اظهار کرد: با تشکیل پارلمان‌های محلی در سطح شهرها و روستاها نمود بارز مشارکت مردم اجرا شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه ۱۱۳ عضو شورای شهر در استان در ۲۱ شهر فعالیت دارند، گفت: در بین شوراها، شورای شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد‌.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم در بسیاری از موارد خدمات به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه است، عنوان کرد: اگر امروز شهر ۵۰۰ هزار نفری تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده به همت شهردار و اعضای شورا است.

خلجی با اشاره به اینکه در طول 2.5 سال گذشته ناوگان عمومی شهر نوسازی، اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموعه بودجه در بخش عمرانی استفاده شود، گفت: اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه‌ در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد سرانه بودجه شهری افزایش یافته است، ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده که بالای ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد، بیان کرد: ۹۴ میلیون‌متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شد و یکی از موفقیت‌های شهرداری همین موضوع بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم.

معاون عمرانی استاندار تماس گرفتم و وی اعلام کردند که در جریان این کار نیستند!

مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای شهر زنجان نیز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: امسال شهرداری و شورا برای اتمام به موقع انجام پروژه‌های عمرانی و استفاده مناسب از فرصت 6 ماهه خیز برداشته است.

رئیس شورای شهر زنجان برخی پروژه‌هایی همانند طرح سبزه‌میدان و محور شمالی با تاخیر مواجه شد، عنوان کرد: علت تاخیر برخی از پروژه‌ها نیز معارضات تاسیساتی و بحث‌های ترافیکی است.

وی با بیان اینکه در طرح سبزه‌میدان باید محور شمالی به صحن جنوبی متصل شود اما معطل اعلام نظر شورای ترافیک بود، گفت: این پروژه باید تا آخر شهریور ماه به اتمام برسد بنابراین باید نظرات سریعا اعلام شود و تاخیر نداشته باشد.

ناصحی مقدم در ادامه با اشاره به حاشیه‌ اتفاق افتاده در شهر زنجان در خصوص میدان بسیج و اجرای المان غواصان دریادل گفت: تمام مراحل این طرح به کمیته سیما منظر شهری، ماده ۵ و سایر مراجع ارسال و روند طی و تبدیل به قرار داد هشده است و همه افرادی که در استان در مسئولیت هستند با این طرح آشنا بودند. 

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه شهرداری در انتهای سال یک قرارداد به شورا ارائه داد و شورا آن را تایید کرد، عنوان کرد: در مواقعی که لازم بوده نظر کارشناسان متخصص گرفته شد، این کار انجام شد و به اندازه کافی چکش‌کاری‌ها نیز صورت گرفت.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در یک اتفاق نادر؛ دفتر فنی مکاتبه‌ای انجام داده و دستور توقف اجرای المان غواصان در میدان بسیج را داده است، اضافه کرد: بنده با معاونت عمرانی استاندار تماس گرفتم و وی اعلام کردند که در جریان این کار نیستند!

ناصحی‌مقدم ادامه داد: در دوره‌های قبلی حاشیه در شورا بود الان شرایط برعکس شده و ما باید زیره به کرمان ببریم، بیان کرد:  به عبارتی این بار باید شورا مسئولان دولتی را دعوت به آرامش و دوری از حاشیه کنند.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر حمایت از اقدام شهردار گفت: تلاش ما این است تا از حاشیه به دور باشیم چرا که برایمان اجرای پروژه‌های عمران شهری بسیار مهم است و با کسی تعارف نداریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید شهرداری را درگیر حاشیه‌ها کرد، ادامه داد: به خاطر نامه‌ای دستور توقف طرح را دادند؟

 چرا کسی به فضای مجازی رسیدگی ندارد؟

رئیس شورای شهر زنجان با انتقاد از رهاشدگی فضای مجازی تاکید کرد: چرا کسی به فضای مجازی رسیدگی ندارد، چرا کسی در مقابل این عده قرار نمی‌گیرد، ادعاهای کذبی در فضای مجازی به نقل از مقام مسئولان شهرداری مبنی بر هزینه کرد ۵۰ میلیاردی برای این پروژه در حال دست به دست است اما کسی پیگیر نیست که چه کسی کدام مسئول شهرداری این اطلاعات را داده است؟

وی با بیان اینکه باید رهاشدگی فضای مجازی پیگیری و ممانعت از چنین اقداماتی شود، گفت: شهرداری و اعضای شورا را متهم به حیف و میل بیت‌المال می‌کنند این حاشیه‌ها در شان شورا، شهرداری و دولت نیست.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه اگر توقفی در اجرای پروژه المان غواصان رخ داده، نمی‌خواهیم وارد حاشیه‌ها شویم ،گفت: اگر شک و شبهه‌ای برای یکی از مسئولان هم وجود دارد باید برطرف شود، اگر این اتفاق رخ داده ما نخواستیم ریالی زیان به شهرداری برسد.

مهدی طالب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان نیز در واکنش به حواشی پروژه میدان بسیج گفت: درخواست داریم آقایان حداقل به طرح‌های بالا دستی شهر که تهیه شده، خودشان تایید و امضا و ابلاغ کرده‌اند و یکی از آن‌ها طرح‌های جامع ترافیکی است؛ پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به طرح ترافیکی میدان بسیج استناد می‌کنند، حتی آقایان به مسائل فنی نیز تسلط ندارند، عنوان کرد: اسناد بالادستی با هزینه تهیه می‌شود و مبنای توسعه شهر همین اسناد بالا دستی هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان با بیان اینکه در خصوص مسائل ترافیکی نیز طرح جامع ترافیکی وجود دارد، گفت: در طرح جامع ترافیکی نیز آقایان حتی یک‌بار این طرح را مطالعه نکردند تا بدانند در کدام قسمت این شهر مشاور طرح ترافیک، درخواست طرح تقاطع ترافیکی داده است!

وی اذعان کرد: عزیزان فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند! اینکه اگر پیشنهادی برای میدان بسیج شده ما قبل از آن مصوبه‌ای در ماده ۵ داریم که المان غواصان را تایید کرده است، یعنی موضوع المان در میدان بسیج مصوب شده اما موضوعی که آقایان می‌فرمایند یک پیشنهاد است.

وی در ادامه در خصوص بحث کمیته بازآفرینی شهری گفت: قانون‌گذار برای توسعه بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی قانون بازآفرینی شهری را تدوین کرده است و در شهر زنجان نیز باید این قانون اجرا شود.

همچنین در این جلسه برخی مصوبات کمیته نام‌گذاری نیز مطرح شد که شامل نامگذاری فضای سبز جنب پروژه سرمایه‌گذاری ال مال در بلوار مهدوی کوی کارمندان به نام ال مال، جابجایی نام کوچه حافظ واقع در خیابان شهید میرزاعلی رستمخانی به نام شهید سید یداله طاهری، نامگذاری میدان میربهاء الدین در انتهای بلوار مهر در کوی پونک جنب آپارتمان های نیکان و حد فاصل خیابان های سعدی وسط تا انبار گندم بعثت به نام شهید میرزا علی رستمخانی بود که مصوبه نخست موجب اعتراض برخی از اعضای شورای شهر به نام‌گذاری بدون پشتوانه فرهنگی فضای سبز شد و واگذاری این فضا به سرمایه‌گذار را کاری نادرست دانستند اما با این وجود این مصوبه در رای‌گیری مورد تایید قرار گرفت!

در ادامه جلسه حسین حمزه‌لو پاک عضو شورای شهر زنجان نیز به حواشی میدان بسیج و المان غواصان دریادل واکنش نشان داد و اظهار کرد: پروسه پروژه المان غواصان دریادل بررسی شده و مشکلی ندارد و از شهردار درخواست می‌شود با جدیت کار خود را ادامه دهد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجلسه شورافضای مجازیالمان غواصان
sedayezanjannews.ir/nx11701


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»