کد خبر: 11626
1403/02/01 - 20:39


معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

اقدامات زیرساختی در حوزه بهداشت و سلامت به کاهش بیماری منجر می‌شود

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اگر پایه و زیرساخت اقدامات و فعالیت‌ها توجه به حوزه بهداشت و سلامت باشد، بار بیماری‌ها کاهش و سطح سلامت جامعه ارتقا می‌یابد و این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ داود رحمانی معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان  در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت افزود: توجه به سلامت، باید از پایه دانش‌آموزی آغاز شود چرا که می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: مقوله سلامت و امنیت ۲ نعمت با اهمیت بالایی بوده و برای داشتن این ۲ مهم، آگاهی دهی و اطلاع رسانی ضروری است.

این مسوول ادامه داد: داشتن سلامت جسمی و روحی، با آگاهی از راهکارهای سلامتی، تغذیه سالم، رعایت بهداشت فردی و ورزش میسر است.

رحمانی بر اهمیت پیشگیری در حوزه سلامتی تاکید کرد و گفت: توجه به تمامی موضوعات مذکور، کاهش بیمارها را درپی دارد و در این راستان پیشگیری همواره بر درمان مقدم است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیش از ۴۰۰ برنامه در طی هفته سلامت برگزار می‌شود.

برنامه های گرامیداشت هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود. اولین روز هفته سلامت (شنبه، یکم اردیبهشت) با شعار سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی و دومین روز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی و شعار سومین روز این هفته (دوشنبه، سوم اردیبهشت) سلامت خانواده و سلامت زمین است.

توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، جلب مشارکت همکاری بین بخشی و دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم، جلب مشارکت سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در سلامت جامعه، برجسته‌سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش‌های موجود و انتظارات، تکریم فعالیت‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و تقدیر از فعالان این حوزه و تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به موضوع شعار از اهداف برگزاری هفته سلامت است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانزنگ سلامتبهداشت و درمانکاهش بیماری
sedayezanjannews.ir/nx11626


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»