کد خبر: 11622
1403/02/01 - 11:55


مدیرکل بهزیستی استان زنجان :

۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی در زنجان به معلولان خدمت رسانی می‌کنند

مديرکل بهزيستی استان زنجان گفت: هم اکنون 13 مرکز روزانه، حرفه آموزی و کارگاه های توليدی حمايتی در سطح استان براي ارائه خدمات به افراد دارای معلوليت فعاليت دارند که روزانه بيش از 500 نفر از گروه های هدف از خدمات اين مراکز استفاده می کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مديرکل بهزيستي استان زنجان گفت: هم اکنون 13 مرکز روزانه، حرفه آموزي و کارگاه هاي توليدي حمايتي در سطح استان براي ارائه خدمات به افراد داراي معلوليت فعاليت دارند که روزانه بيش از 500 نفر از گروه هاي هدف از خدمات اين مراکز استفاده مي کنند.

روح الله خدابنده لو  افزود: در اين مراکز توسط تيم متخصصان توانبخشي، با همکاري فرد داراي معلوليت و خانواده وي، برنامه اي آموزشي و توانبخشي متناسب با نوع و شدت معلوليت فرد تنظيم و توسط مربيان آموزش ديده در بازه زماني مشخص ارائه مي شود.

وي اضافه کرد: بر اساس نتايج اجراي برنامه، نحوه ادامه روند اقدامات مرکز مشخص مي شود که در اين مراکز به طور عموم وسايل و تجهيزات توانبخشي موجود است و خدمات در قالب يک بسته دربرگيرنده تمام نيازهاي توانبخشي فرد ارائه مي شود.

اين مسوول، در خصوص شرايط پذيرش در مراکز شبانه روزي توانبخشي نيز گفت: افراد داراي اختلال هوشي رشدي زير 14 سال و بالاي 14 سال، افراد داراي معلوليت جسمي حرکتي بالاي 14 سال، بيماران رواني مزمن شديد و خيلي شديد بالاي 15 سال و سالمندان بالاي 60 سال مي توانند از مراکز شبانه روزي بهزيستي خدمات دريافت کنند.

وي خاطرنشان کرد: هم اکنون بيش از 19 هزار پرونده در حوزه توانبخشي ثبت شده است و بيش از 16 هزار و 500 نفر از افراد داراي معلوليت و بيماران اعصاب و روان مستمري دريافت مي کنند.

به گفته وي، مابقي افراد از ساير خدمات مددکاري بهره مند هستند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمعلولخدمات رسانیمددکار
sedayezanjannews.ir/nx11622


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»