کد خبر: 10299
1402/06/19 - 13:12


رویکرد صدای زنجان در مواجهه با برخی انتقادات در فضای مجازی

با لمپنیسم و شارلاتان بازی برخی بی نام و نشان در فضای مجازی کنار نخواهیم رفت

اخیرا برخی دستگاههای دولتی که انتقادات صریح مردمی از مجموعه های تحت مدیریت آنان در گروه رسانه ای صدای زنجان منتشر می شود با بسیج و بکار گیری عوامل رسانه ای خود، در جهت دور کردن صدای زنجان از وظیفه ذاتی خویش دست به اقدامات تخریبی علیه صدای زنجان و خبرنگاران تلاشگر این مجموعه زده اند که توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبان محترم تقدیم می گردد.بدیهی است به دلیل اتهامات مطرح شده علیه همکاران صدای زنجان از جمله عناوینی چون "قلم به دستان پول پرست یا دلال و..." در صورت نیاز پیگیری های حقوقی و قضایی نیزعلیه نویسندگان و آمرین این مطالب کذب صورت خواهد گرفت:

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/

۱_صدای زنجان یک رسانه کاملا خصوصی و مستقل است و ابدا رسانه دولتی نیست. از زمان صدور مجوز انتشار در سال ۸۰ همواره سعی کرده است با رویکرد اصلاح طلبانه و انتقادی به موضوعات مختلف در دولتهای گوناگون بپردازد و هزینه این کار خویش را نیز بارها و بارها پرداخته است.

 افتخار آن را داریم که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و قانون مطبوعات؛در کنار مردم بوده ایم و حتی الامکان صدای آنان را به گوش مدیران رسانده ایم.این نقض غرض است که چرا از فلان مدیر اسبق انتقاد نشده چرا که در همان زمان نیز بارها و بارها از مسئولان مختلف حتی شخص استانداروقت انتقادات جدی در صدای زنجان صورت گرفته که مستندات آن نیز موجود می باشد.خب اگر ما روزنامه دولتی باشیم اساسا نمیتوانیم از مدیران دولتی انتقاد کنیم و این ربطی به دولت فعلی یا دولت های قبلی ندارد.

۲_روزنامه صدای زنجان یک رسانه مکتوب است.اگر انتقادی به گزارش یا مطلبی هست باید معطوف به متن گزارش و جمله ها و موارد مطرح شده باشد نه حاشیه و پشت پرده و...

اساسا نقد رسانه ای باید مکتوب و معطوف به سطر سطر نوشته باشد و نه چیز دیگر.

از منتقدین میپرسیم مثلا کدامیک از گزارشهای منتشر شده در صدای زنجان درباره علوم پزشکی،شهرداری یا سایر نهادها دروغ است یا مستند نیست؟! اگر یک موردی را مستند بگویند که گزارش یا خبری خلاف واقع است حاضریم از همه شهروندان و مدیران دستگاهها عذرخواهی کنیم.پس لطفا نیت سنجی و انگیزه شناسی ها را کنار بگذاریم و اگر حرف و نقدی داریم معطوف به متن گزارشها کنیم نه چیز دیگر.

۳_حوزه سلامت و بهداشت و درمان حوزه بسیار گسترده و پر اهمیتی است چرا که با جان انسانها سر و کار دارد و بدیهی است صدای زنجان به لحاظ اهمیت دادن به جان و سلامت شهروندان؛نسبت به عملکرد مدیران علوم پزشکی حساستر از سایر نهادها و ادارات باشد.

۴_عناوینی چون قلم به دستان پول پرست و دلال و... داری بار حقوقی و اتهامی کیفری است و باید آنرا اثبات کرد.

۵_انتشار آگهی ها رویه معمول در سرتاسر جهان و از جمله مطبوعات سراسری و رسانه های محلی دارد. یکی از بدیهی ترین و شفاف ترین محل درآمد همه رسانه های ماست.همه آگهی ها نیز از طریق اداره ارشاد به نوبت بین تمامی رسانه ها پخش می شود و اصولا روزنامه ها نقشی در تعیین قیمت و محتوا و کم و کیف آن ندارند.پس اساسا انتشار یک آگهی یا رپرتاژ آگهی امر مذموم یا چیز ناپسندی نیست و مرسوم در تمامی رسانه ها اعم از حامیان دولت یا منتقدان دولت است.هرچند رسانه های حامی دولت بعضا از امتیازات ویژه ای هم برخوردارند.

۶-بدون آنکه بخواهیم نیت سنجی یا انگیزه شناسی کنیم هر اداره یا سازمان و نهاد دولتی واحدی بنام روابط عمومی دارد که یکی از وظایف آن پاسخگویی به مطالب طرح شده در رسانه هاست. منتقدین محترم اجازه دهند اگر بالفرض گزارش نادرست و غیرمستندی در صدای زنجان چاپ شده؛واحد روابط عمومی علوم پزشکی یا شخص ریاست دانشگاه مستقیما پاسخ انتقادات را بدهند و مردم و افکار عمومی را روشن و مطلع سازند. نمیشود با هوچی گری و شارلاتان بازی برخی ها در فضای مجازی؛ به یک گزارش مستند و مستدل درباره مشکلات حوزه سلامت و بهداشت و درمان پاسخ داد.این روشها کهنه و قدیمی و نخ نما شده است. ما نیز صراحتا به مدیران دانشگاه گوشزد میکنیم اجازه ندهند برخی ها با تشویش اذهان به معنی واقعی و هوچیگری و ادبیات شارلاتانی تبدیل به سخنگویان غیر رسمی دانشگاه علوم پزشکی شوند.رویه مرسوم تمامی دستگاههای دولتی این است که یا واحد روابط عمومی یا بالاترین شخص سازمان مبادرت به پاسخ به رسانه ها می نماید. این روشها در شان و شرح وظایف یک نهاد دولتی نیست و تبعات خوبی برای آنها نخواهد داشت.

۷-صدای زنجان نه تنها در حوزه مهم سلامت و بهداشت بلکه در تمامی حوزه های دیگر ازجمله مدیریت شهری،صنعت و تولید و... سعی بر پرداختن به مشکلات با رویکرد نقد منصفانه و کارشناسانه دارد و در این مسیر تاکنون با هیچ احدی در هیچ دولتی معامله نکرده است.

بدیهی است صدای زنجان با رویکرد و مواضع اصلاح طلبانه به مشکلات و نقد مدیران میپردازد ولی همواره سعی نموده ایم بدون در نظر گرفتن خط و خطوط سیاسی

اینکار را انجام دهیم.نگاهی به آرشیو صدای زنجان در دولتهای خاتمی،احمدی نژاد  و روحانی دلیلی بر اثبات مدعاهایمان است و به عملکرد گذشته خویش هم افتخار میکنیم.

در پایان مجددا از منتقدان عملکردمان میخواهیم اعلام کنند کدام یک از انتقادات ما نسبت به دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر نهادهای دولتی نادرست و غیر مستند است؟؟!!

اگر کسی چنین ادعایی دارد حاضریم آنرا با تیتر درشت منتشر کنیم و از عموم شهروندان و مدیران دستگاه هاعذرخواهی کنیم.

بسم الله ، این گوی و این میدان. ولی ابدا با لمپنیسم و شارلاتان بازی برخی بی نام و نشان در فضای مجازی کنار نخواهیم رفت و در صورت نیاز به ماجراهای پشت پرده این قبیل ائتلافهای نامبارک خواهیم پرداخت.

با احترام

روابط عمومی گروه رسانه ای صدای زنجان

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفضای مجازیمنتقدان
sedayezanjannews.ir/nx10299


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»