کد خبر: 9901
1402/04/15 - 16:12


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان پرداخت شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان پرداخت شد.

فیروز شکوری گفت: بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها اختصاص یافته و به یک منبع پایدار برای تأمین منابع مالی مورد نیاز این حوزه تبدیل شده است.

وی افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر یا منطقه‌ای صرفاً جهت توسعه، عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود و این امر بیانگر آن است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت شهر و منطقه خودشان دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون و به منظور توسعه عمران شهری و روستایی، چهار درصد از عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

شکوری اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که مصرف کننده با توجه به میزان مصرف خود آن را پرداخت می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده، بیش از هزار و 600 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری در این استان واریز شد که نسبت به مدت مشابه قبل بیش از 250 درصد رشد داشت.


صدای زنجانمدیرکل امور مالیاتی استان زنجانمالیات بر ارزش افزوده
sedayezanjannews.ir/nx9901


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»