کد خبر: 5150
1399/10/30 - 16:4


معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در واکنش به شایعه افزایش قیمت مرغ:

مرغ تا پایان سال گران نمی‌شود

سیدمحمدعلی صادقی: مرغداران بهانه‌ای برای افزایش قیمت ندارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برای پرورش جوجه گوشتی فقط ۴۰ روز دان به نرخ مصوب دولتی داده می‌شود اعلام کرد: هم‌اکنون مشکلی در سامانه بازارگاه وجود نداشته و تولیدکننده‌ها به اندازه نیاز خود نهاده را دریافت می‌کنند، در نتیجه هیچ دلیلی برای افزایش نرخ مصوب مرغ گرم در بازار مصرف وجود ندارد.

سیدمحمدعلی صادقی، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به قیمت مصوب مرغ اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت مصوب مرغ در درب مرغدار‌ی‌ها و برای مصرف‌کننده به ترتیب 14 هزار و 400 تومان و 20 هزار و 400 تومان است. البته هفته اخیر قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده به 19 هزار تومان رسید.

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان زنجانی به هیچ عنوان نگران افزایش قیمت مرغ نباشند از عدم افزایش قیمت مرغ گرم به نرخ مصوب تا پایان سال جاری خبر داد.

برای پرورش جوجه گوشتی فقط ۴۰ روز دان به نرخ مصوب دولتی داده می‌شود

صادقی شایعه افزایش قیمت مرغ طی روزهای آتی در پی فشار مرغداران را رد کرد و با تاکید بر اینکه از حدود 2 ماه اخیر نهاده‌ها به میزان نیاز مرغداران تحویل تولیدکننده‌ها می‌شود، گفت: هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت مرغ توسط مرغداران وجود ندارد. در حال حاضر 100 درصد نهاده‌های طیور از طریق سامانه بازارگاه به نرخ مصوب دولتی تحویل مرغداران می‌شود و مشکلی در این باره وجود ندارد.

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مرغداران باید به میزان دانی که دریافت می‌کنند، مرغ تحویل کشتارگاه‌ها دهند، گفت: برای ۴۰ روز پرورش جوجه گوشتی نهاده در نظر گرفته شده و نهاده اضافی برای روزهای بعد از ۴۰ روز اختصاص داده نمی‌شود و مرغ باید در روز چهلم به کشتارگاه فرستاده شود.

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با نرخ مصوب ذرت و کنجاله سویا را به ترتیب 1700 و 3250 تومان اعلام کرد و افزود: ملاک اختصاص 100 درصد نهاده به مرغداران گوشتی، سن 40 روزگی است. در استان زنجان معمولا مرغداران تا بیش از 40 روز (تا 50 روز) مرغ را پرورش داده و آن را با وزن 2 کیلو و 700 گرم تا 2 کیلیو و 800 گرم تحویل کشتارگاه می‌دهند و بعد می‌گویند 70 الی 80 درصد نهاده را به نرخ مصوب تهیه و مابقی را از بازار آزاد تهیه کرده‌اند، اگر تولیدات خود را 40 روزه تحویل بازار می‌دادند قطعا 100 درصد نهاده موردنیازشان نیز دولتی می‌شد. طبق اظهارات مسئولان وزارتخانه متبوع تا 40 روزه‌گی 100 درصد نهاده موردنیاز مرغدار از طریق سامانه بازارگاه تهیه و تحویل تولیدکننده می‌شود، مشخص است که هر مرغداری بخواهد بیش‌تر از آن نسبت به پرورش مرغ اقدام کند باید نهاده را به نرخ آزاد که بالاتر هم هست تهیه کند اختلاف جهاد کشاوری با مرغدار دقیقا، همین است.


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت مرغامور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx5150


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»