کد خبر: 4665
1399/08/02 - 22:0


اتفاقات عجیب در هیئت فوتبال زنجان چند روز مانده به آغاز ثبت‌نام برای انتخابات ریاست هیئت

تغییرات بودار در هیئت فوتبال زنجان

در حالی که اساسنامه فدارسیون فوتبال به تایید فیفا نرسیده است، انتخابات هیئت فوتبال و تغییرات آن بر اساس کدام اساسنامه انجام می‌شود؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از اعلام خبر محکومیت فریدون اصفهانیان، رئیس هیئت فوتبال استان زنجان بر سر مساله فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان در سال 94 و ملزم‌شدن او به برگرداندن 260میلیون تومانی که به صورت چک از خریدار کرجی تیم گرفته بود، حالا خبر می‌رسد در حالی که مقدمات برای انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان مهیا می‌شود، تغییرات عجیب و قابل تاملی در این هیئت در حال انجام انجام است.

این تغییرات به حدی شائبه ‌دارند که یکی از کارشناسان فوتبال استان زنجان نیز به آن واکنش نشان داده و می‌گوید: تحرکات اخیر در هیئت استان شائبه‌دار و مسئله‌دار است. طبق دستورالعمل و اساسنامه فدراسیون، دبیر هیئت مسئولیت برگزاری و هماهنگی انتخابات را دارد که به یک‌باره می‌بینیم تغییر می‌کند و فردی که به نظر نزدیک به رئیس هیئت است، در این مسند قرار می‌گیرد.

به گفته حسام ابراهیم‌خانی طبق قانون این تغییر باید مصوبه هیئت رئیسه فوتبال در استان را داشته باشد. حالا نمی‌دانیم واقعا این اتفاق افتاده است یا خیر؟ امیدوارم آقایان بعدا جلسه تشکیل ندهند تا تاریخ صورت‌جلسه را به قبل بزنند. آقایان تازه یادشان افتاده با روسای هیئت شهرستان که بازوان اجرایی برای هیئت فوتبال استان‌ هستند جلسه تشکیل دهند و عکس یادگاری بگیرند. می‌بینیم کسانی که داعیه دلسوزی برای فوتبال استان دارند در حال حاضر خود، بزرگ‌ترین معضل برای فوتبال استان به شمار می‌آیند.

ابراهیم‌خانی با تاکید بر این‌که «اعتقاد دارم هر شخص و مجموعه دیگری در راس امور قرار بگیرد وضعیت فوتبال در استان بهتر از اینی میشود که هست»، ادامه می‌دهد: در مصاحبه‌های قبلی بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم هیئت استان دچار روزمرگی است و بدون ‌طرح‌وبرنامه مشخص و مدون گردانده می‌شود. بر خلاف سنوات گذشته خوشبختانه میل و عظم عمومی برای تغییر در انتخابات این دوره هیئت وجود دارد. بدون شک در انتخابات پیش رو عزیزانی که در هیئت فوتبال شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند از بینش و آگاهی لازم برخوردار هستند و آنچه را که احساس کنند به نفع فوتبال در استان ‌است، انجام‌ می‌دهند.

او تاکید می‌کند: هیئت فوتبال استان نیازمند تفکر جدید و استقرار کادر جوان، پویا و فعال است که با برنامه‌ریزی مدون و با استراتژی ایجاد تغییر در ساختار، در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راس کار قرار گیرد. مسئولان فعلی فوتبال در حال حاضر برنامه و انگیزه‌ برای احیای فوتبال استان را ندارند. انتفاع عمومی و‌ اعتلای جایگاه فوتبال در استان عملا از بین رفته است. به عنوان مثال شهرستان‌ها و استان‌ها هریک نماینده‌ای در فوتبال کشور دارند که با حضور در لیگ‌های کشوری به عنوان نماد و ویترین فوتبال آن شهر یا استان محسوب می‌شوند اما وضعیت فوتبال در زنجان به کجا رسیده است؟

او می‌افزاید: تنها در مرحله اول دسته۳ حاضر هستیم که بنا به اظهارات مدیران تیم‌ها طی سال‌های گذشته، رئیس هیئت کوچک‌ترین قدمی برای حمایت از تیمهای حاضر در این دسته برنداشته است. درست است امکانات سخت‌افزاری برای فوتبال جز ملزومات به شمار می‌آید اما واقعا برای من جای سوال است هدف از ساخت استادیوم ۱۵ هزار نفری در شهر زنجان چه بود و چه هست؟ ما برای میزبانی کدام تیم این استادیوم را ساخته‌ایم؟

ابراهیم‌خانی یادآور می‌شود: همه دلسوزان فوتبال استان کنار رفته‌اند و دیگر میلی به قدم گذاشتن در استادیوم امجدیه ندارند. سرمایه‌های‌مان را فراری داده‌اند. ما ویترینی برای فوتبال‌مان نداریم و بدون حمایت از بازیکنان بومی به تیم‌های دسته3 دلخوش کرده‌ایم. در این شرایط مسئولان تیم‌های زنجانی دیگر چه می‌توانند بکنند؟ تا کی با دست بسته و بدون حمایت تیمداری کنند؟ تا کی مربیان و بازیکنان بومی فوتبال در زنجان رایگان کار کنند؟ فوتبال زنجان به خاطر سنتی بودن ساختار و تشکیلات تا به امروز نتوانسته است انتظارات مردم این استان را برآورده کند.

مدیر اسبق دپارتمان آسیا ویژن هیات فوتبال استان ادامه می‌دهد: شرایط فعلی فوتبال با شرایط 20 یا 25 سال گذشته تفاوت زیادی دارد. در مقطع فعلی باید برنامه افراد مدنظر قرار گیرد و کارنامه افراد با دقت هرچه تمام مورد بازبینی قرار گیرد. ناگفته نماند کارنامه برخی از اعضا که زمزمه‌ کاندیداتوری‌شان برای هیئت فوتبال استان شنیده می‌شود، مشخص است. الزاما کسی که داور خوبی بوده نمیتواند‌ مدیر خوبی هم ‌باشد هیئت فوتبال قبل از هر چیز به یک مدیر به‌روز، باسواد، بادانش و‌ توانمند نیاز دارد تا بتواند اوضاع نابسامان فعلی را با تصمیم‌های درست و منطقی به سمت جلو رهنمون‌ سازد.

مدیر اسبق روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان می‌گوید: آقایان ۱۲ سال است در هیئت فوتبال استان عنان امور را در اختیار دارند، ای کاش به خودشان زحمت می‌دادند و گزارشی از عملکردشان‌ ارائه می‌کردند ‌تا ببینیم آیا در این‌۱۲ سال،۱۲ قدم مثبت‌ برای فوتبال زنجان برداشته‌اند؟ آقایان بگویند روند عمرانی ساخت محل جدید هیات فوتبال استان که قرار بود در ضلع جنوبی مجموعه ۱۵ خرداد ساخته شود و اتفاقا توسط شخص علی کفاشیان رئیس فدراسیون وقت کلنگ‌زنی شد به کجا رسید؟ بودجه‌ای که نیکزاد، وزیر وقت مسکن و‌ شهرسازی به هیئت فوتبال استان داد کجا هزینه شد؟

مدیر اسبق دپارتمان آسیا ویژن هیئت فوتبال استان اظهار می‌کند: خیلی‌ها تنها امتیاز رئیس فعلی هیئت فوتبال استان را عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌دادند اما سوال اینجاست این مهم تا چه میزان به اعتلای جایگاه فوتبال در استان زنجان کمک کرده است؟ جز افتضاح به بار آمده در قرارداد ویلموتس به لحاظ خبری این مهم چه خیری برای فوتبال زنجان داشت؟ بروید و ‌ببینید زمانی که بهروان، رئیس هیئت فوتبال مازندران در فدراسیون کرسی گرفت برای نیروهای متخصص فوتبالی شهرش چه‌ها که نکرد؟

کدام مربی دارای مدارک و مدارج عالی مربیگری فوتبال از استان زنجان به فوتبال کشور معرفی شد؟ کدام بازیکن خوب و فنی به تیمهای خوب و بزرگ معرفی شد؟ کدام سرپرست و‌ مدیر فوتبالی از استان زنجان در سطوح مختلف مدیریتی و‌ اجرایی فوتبال کشور به کار گرفته شد؟ آیا رئیس هیئت فوتبال استان دو‌ نفر نیروی شاخص و کاربلد کنار خود نداشت؟ اگر اینگونه باشد که واقعا جای تاسف دارد.

سرپرست و ‌مدیر اجرایی تیم‌های مختلف در لیگهای کشوری ادامه می‌دهد: هر کسی اعتقاد دارد که حال فوتبال زنجان خوب است یا از فوتبال چیزی نمی‌داند یا خود را به خواب زده است. فوتبال زنجان راه را برای کسب جایگاه شخصی برخی افراد هموار کرد که آنان بیشتر به دنبال منافع شخصی بودند تا انتفاع عمومی. ما افتخار می‌کنیم که در فدراسیون عضو هیئت رئیسه داریم اما بهتر است بررسی کنیم خروجی این اتفاق برای استان چیست. سرمایه‌های‌مان را فراری داده‌ایم. ما ویترینی برای فوتبال‌مان نداریم و به تیم‌های دسته3 دلخوش کرده‌ایم. هیئت فوتبال امروز تنها تکاپوی کاغذبازی‌های فدراسیون را جواب می‌دهد و نیازمند تزریق تفکر و انگیزه جدید است.

ابراهیم‌خانی تصریح می‌کند: تا این لحظه اساسنامه فدراسیون فوتبال خود زیر سوال قرار دارد و در هاله‌ای از ابهام است و به تائید فیفا نرسیده است. در این شرایط وزارت ورزش و جوانان باید نظارت بیشتری برروی انتخابات هیئت‌های فوتبال داشته باشد چون وقتی فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای ندارد چطور می‌شود هیئت‌های وابسته به آن انتخابات برگزار کنند. نمیدانم با استناد به کدام اساسنامه و آیین‌نامه استانی آقایان میخواهند اقدام به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان بکنند؟ نمیدانم یک فرد ۷۰ ساله با چه انگیزه و هدفی برای ریاست هیئت فوتبال شرکت خواهد کرد؟

به نظر من اداره کل ورزش و جوانان باید به موضوع ورود کند و با تعیین ‌سرپرست و نیز ایجاد شرایط لازم برای برگزاری مجمع انتخابات ریاست این هیئت ورزشی را در كنار اصلاح ساختار اداری را مدنظر قرار دهد. باید فضای مناسب را برای برگزاری انتخابات و حضور همه افرادی كه احساس می‌كنند می‌توانند برای كمك به فوتبال زنجان ایفای نقش كرده و مسئولیت بگیرند، فراهم کنند.

بدون شك به سمت هیچ فرد یا نامزدی نباید شیب پیدا  كرد، و به عبارت ساده‌تر نباید اجازه داد مهندسی انتخابات صورت پذیرد. امیدواریم اهالی فوتبال به سراغ افرادی برای ریاست هیئت بروند كه علاوه بر توان آوردن پول و جذب حامی مالی از انگیزه و علاقه لازم برای خدمت به فوتبال زنجان نیز برخوردار باشد.

ابراهیم‌خانی تاکید می‌کند: در حال حاضر مهمترین رکن و بخش موجود در هیات فوتبال استان، هیئت رئیسه قوی همراه با کمیته اقتصادی توانمند و کار آمد است. کمیته‌ای که بتواند با استفاده از ظرفیتهای بالقوه موجود، هیئت فوتبال استان ‌را به لحاظ اقتصادی تامین نماید. در حال حاضر میبینیم تمامی‌ امکانات هیئت فوتبال ‌‌از اموال عمومی متعلق به اداره ورزش و جوانان است اما وقت انتخابات که فرا می‌رسد‌ آقایان دم‌ از نهاد عمومی غیر دولتی میزنند. به شخصه در حال رصدکردن اتفاقات موجود در راستای انتخابات هیات فوتبال استان زنجان هستم و در زمان مقتضی اگر یقین شود حضورم میتواند مثمر ثمر و مفید فایده باشد به مقوله انتخابات ورود خواهم کرد.

مهدی سهرابی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفریدون اصفهانیانهیئت فوتبال زنجانکمیته داوران فدراسیون فوتبال
sedayezanjannews.ir/nx4665


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»