کد خبر: 1738
1399/02/08 - 10:47


گزارش صدای زنجان درباره سوال اهالی والیبال از رئیس هیئت والیبال استان:

پول والیبال زنجان کجاست؟

مربیان و مسئولان کانون‌های ورزشی معترض: مجمع عمومی فوق‌العاده را برگزار کنید/ معاون اداره کل ورزش و جوانان استان: رؤسای هیئت‌های ورزشی انتخابی هستند نه انتصابی/ رئیس هیئت والیبال استان: باور کنید علاقه‌ای به ریاست هیئت والیبال ندارم

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مسئولان و مربیان کانون‌های والیبال مدعی هستند، ورزش والیبال با وجود استعدادهای برتر بازیکنان گرفتار تبعیض‌ و بی‌عدالتی و عملکرد غیرشفاف مسئولان هیئت والیبال استان در مباحث فنی و مالی شده است. به همین دلیل از چند روز پیش نسبت به جمع‌آوری امضا با هدف تقاضا برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام کرده‌اند.

منتقدان می‌گویند: رئیس هیئت بهتر است پیش از برگزاری مجمع استعفای خود را بنویسد وگرنه حتما با رای اعضا باید از سمتش کناره‌گیری کند.

برخی از صاحب‌نظران و کارشناسان ورزشی معتقدند تجهیزات سخت‌افزاری و استعدادهای برتری در والیبال استان وجود دارد اما با این حال این ورزش در سطح کشور نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد چرا که مسئولان هیئت والیبال استان نه تنها به فکر بهره‌گیری از استعدادهای واقعی بازیکنان نیستند بلکه به دلیل دوستی و ارتباط نزدیک با یکی از آکادمی‌های سطح شهر، تنها به اعزام تیم این آکادمی به مسابقات کشوری و انتخاب سرمربیان مدنظر گزینش شده خود هستند و از بازیکنان مستعد سایر کانون‌ها غافل شده‌اند.

تخلف؟

داریوش محمدی، مدیر یکی از کانون‌های والیبال زنجان و بازیکن اسبق تیم ملی می‌گوید: «حقیقت این است 10 سال قبل به دلیل عدم شناخت از اقای صمیمی، وی به‌عنوان رئیس هیئت والیبال انتخاب شد. متاسفانه جزو نخستین اشخاصی بودم که تلاش کردم وی وارد این کار شود. او در ورزش والیبال، انسانی ناشناخته بود و سوابق ورزشی آن‌چنانی نداشت. در آن زمان، ایشان سرپرست تیمی ضعیف در زنجان بود. حتی مدتی دبیر هیئت والیبال بودم اما به دلیل تخلفات و کم‌کاری‌هایی که به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نبود، مسئولیت در هیئت را کنار گذاشتم زیرا نمی‌خواستم شریک تخلفات کسانی شوم که هدف‌شان خدمت به والیبال نبود.»

تضعیف

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال که معتقد است والیبال استان به دلیل ناکارآمدی مسئولان هیئت در این مدت 10 سال شرایط بدتری را تجربه می‌کند، می‌گوید: «الان کار به جایی رسیده که والیبال زنجان در پنج رده سنی دختران و پنج رده سنی پسران شامل مینی والیبال (نونهالان)، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان (باشگاهی) در آخرین رده کشوری (دسته سه) قرار دارد. استان ما جزو استان‌های ثروتمند نیست اما در کنار مناطق فقیر کشور هم قرار نگرفته است. زنجان جزو 15 استان نخست به لحاظ صنعتی و اقتصادی است، پس باید ورزش والیبال ما در رده‌های بالای کشوری جایگاه داشته باشند. الان به جرات می‌گویم زنجان در والیبال جزو استان‌های 29 به بعد است و هیئت نیز جزو سه هیئت آخر در بین استان‌های کشور است. البته ما ادعا نمی‌کنیم والیبال زنجان جزو برترین‌های کشور است اما وضعیت کنونی هم حقش نیست.»

آمارسازی؟

محمدی که معتقد است با آمارهای نادرستی که از سوی هیئت والیبال استان ارائه می‌شود، نمی‌توان آینده روشنی را برای والیبال استان متصور شد، عنوان می‌کند: «افرادی که به‌عنوان مربی و سرپرست هر ساله به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند و به بدترین شکل ممکن نیز بدون کسب نتیجه به زنجان بازمی‌گردند، در کمال تاسف باز هم از سوی هیئت والیبال کنار گذاشته نمی‌شوند.»

تکذیب

علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان نیز در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه دو باشگاه مدنظر کانون‌های معترض شهر زنجان جزو باشگاه‌های هیئت بوده و دو سال است که برای شرکت در لیگ، تیم خود را اعزام و هر یک حدود 40 میلیون تومان هزینه می‌کنند، تاکید کرد: از این رو هم هیئت والیبال و هم اداره کل ورزش و جوانان استان خود را مکلف و موظف به حمایت از این باشگاه‌ها می‌دانند. وقتی برای حضور هر چه پررنگ بازیکنان کانون‌ها به مسئولان مربوطه فشار می‌آوریم، از ما گله‌مند می‌شوند.

صمیمی با بیان این‌که در هر یک از این دو آکادمی (یک مورد مربوط به دختران و یک مورد مربوط به پسران) هشت مربی و حدود 120 ورزشکار فعالیت دارند، اضافه کرد: در شهر زنجان به جز سه کانون که تعداد ورزشکاران آن بالاست در سایر کانون‌ها که تازه‌تاسیس هستند و از سال 96 و 97 کار خود را آغاز کرده‌اند، بین 15 تا 30 بازیکن حضور دارند.

 وی با رد اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه تعداد بازیکنان کانون‌ها با آکادمی هیچ تفاوتی ندارد و هیئت نمی‌تواند به این بهانه اعزام تیم به مسابقات کشوری را توجیه کند، تاکید می‌کند: آمار بر مبنای کارت عضویت صادره از فدراسیون است. ما مستندات داریم و بر طبق آن حرف می‌زنیم.

صمیمی با بیان اینکه خروجی والیبال نسبت به سال‌های قبل متوسط است، می‌گوید: ما هم معتقدیم در این مدت والیبال زنجان رشد نداشته‌ است.

رئیس هیئت والیبال استان با عنوان اینکه طبق آئین‌نامه استعدادیابی وظایف استعدادیابی هیئت به کانون‌ها منتقل شده است، می‌گوید: به جز 2 مورد که اقدام مطلوبی داشتند بقیه کانون‌ها که به تازگی آغاز به کار کرده‌اند، نخواستند در این حوزه فعالیت کنند.

صمیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وظیفه هیئت والیبال در قبال کانون‌های تازه‌تاسیس جهت حضور مؤثر آن‌ها در عرصه استعدادیابی عنوان می‌کند: از حدود دو سال پیش به صورت منظم در سطح شهرستان زنجان مسابقات بین کانون‌ها در سه مقطع مینی‌والیبال، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود. با این استعدادیابی، تیم‌ منتخب شهر زنجان انتخاب و سپس مسابقات قهرمانی استان برگزار می‌شود.

وی با دفاع از مسئولان دو آکادمی فعال در سطح شهر زنجان عنوان می‌کند: این دو مسئول، مدرس رسمی استان هستند نه فدراسیون، حتی اداره کل مبلغی را برای حمایت از این آکادمی‌ها به حساب هیئت واریز کرده و ما نیز مبلغ را به این دو آکادمی پرداخت کرده‌ایم.

سوء‌مدیریت

با این حال مسئول یکی از کانون‌های والیبال شهر زنجان معتقد است سوء‌مدیریت رئیس هیئت والیبال استان طی این 10 سال آن‌چنان بر اهالی والیبال محرز شده که حداقل 80 درصد آن‌ها با وجود اختلاف سلیقه در تمامی عرصه‌ها و برنامه‌های ورزشی در یک موضوع اتفاق نظر دارند، آن هم کنار رفتن علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان است.

وی با اشاره به ریاست صمیمی در سه دوره متوالی در هیئت والیبال استان عنوان می‌کند: کمتر هیئت ورزشی در سطح استان وجود دارد که رئیس آن چندین دوره سکاندار باشد. از آقای صمیمی انتظار داشتیم در این مدت وضعیت والیبال را بهبود بخشد اما متاسفانه تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاده و هر روز جایگاه این ورزش افت می‌کند.

این ورزشکار با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید تصریح می‌کند: مسابقات در رده سنی نونهالان به صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شود. زنجان در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید در پائین‌ترین دسته (دسته سه کشور) قرار دارد و هیچ‌گاه موفق به صعود نشده است. در حال حاضر متاسفانه زنجان در لیگ دسته یک، دو و برتر هیچ تیمی ندارد.

کادر فنی؛ عامل اصلی عدم کسب نتیجه ورزش والیبال

وی با بیان اینکه مشکل عدم صعود تیم والیبال زنجان در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید ربطی به بازیکنان ندارد، عنوان می‌کند: بازیکنان مستعد در زنجان کم نداریم، علت عدم کسب نتیجه قابل قبول و صعود تیم والیبال در رده‌های سنی یاد شده به انتخاب کادر فنی تیم‌ها از سوی هیئت برمی‌گردد.

این مربی با اشاره به قرارگیری تیم رده سنی امید والیبال زنجان در دسته دوم در سال جاری معتقد است: مسئولان هیئت نباید علت این موفقیت را برنامه‌ریزی دقیق خودشان تلقی کنند. قرارگیری تیم امید والیبال زنجان در دسته دو کشور، به دلیل شرکت تیم‌های محدود شرکت‌کننده بوده است.

هزینه‌های هیئت والیبال کجا صرف می‌شود؟

بر اساس طرح کانون‌های والیبال فدراسیون، امسال مسابقات کانون‌های والیبال، در دو رده نوجوانان و جوانان به صورت انتخابی و فقط بین کانون‌های والیبال شهر زنجان برگزار می‌شود، تیم قهرمان حق شرکت در مراحل بالا را دارد و این مسابقات به منزله انتخابی است. اما مربیان می‌گویند: این تیم حق شرکت در مسابقات مرحله بعدی را ندارد! آقای صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان گفته است کمیته فنی هیئت وظیفه انتخاب افراد و مربی را دارد!

مربی فعال در یکی از کانون‌های والیبال با تاکید بر اینکه اعضای هیئت والیبال استان سهام‌داران یکی از آکادمی‌های شهر زنجان هستند، اضافه می‌کند: اتفاقا تمامی سمت‌ها در ابعاد فنی و اجرایی نیز در اعزام تیم‌ها در مسابقات کشوری نیز مربوط به این افراد است. با توجه به این مهم، شاگردان همان آکادمی که جمعی از سهامداران آن را اعضای هیئت والیبال استان تشکیل می‌دهند، شانس حضور در این مسابقات را دارند! همگی مربی‌ها و شاگردان کانون‌های ورزشی که استعداد آن‌ها از سوی هیئت نادیده گرفته می‌شود نیز از نظر این آقایان تماشاگری بیش نیستند!

این مربی با اشاره به نخستین موفقیت شاگردانش در یکی از مسابقات والیبال نوجوانان و جوانان زنجان می‌گوید: هیئت والیبال استان، ورودی خوبی به لحاظ مالی دارد اما برای تشویق بازیکنان و دلگرمی آن‌ها حتی حاضر به اعطای حکم قهرمانی نشد.

به گفته این ورزشکار، دو روزی که قرار بود سالن خانه والیبال متعلق به هیئت برای برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان اختصاص یابد. پس از تعویق چند روزه بازی‌ها، در مکانی غیر از خانه والیبال و در سالن پیام نور که در اختیار یکی از کانون‌ها بود گذاشته شد.علت آماده نبودن سالن برای برگزاری مسابقات دو روزه، فروش سانس‌ها از سوی هیئت والیبال استان به نهاد حقیقی یا حقوقی طبق امضای قرارداد دوطرفه بود. سؤال من اینجاست وقتی هیئت در این حد به فکر درآمدزایی است واقعا مبالغ کجا می‌رود که حتی پولی برای تشویق بازیکنان تیم برتر در مسابقات ندارند؟ خیلی جالب است هیئت هنوز بابت کرایه سالن پیام‌نور، ریالی هم پرداخت نکرده است!

وی با تاکید بر اینکه تمامی کانون‌ها حق دارند از سانس‌های خانه والیبال استان بهره‌مند شوند، ادامه می‌دهد: چندین سانس از  12 ماه سال در اختیار یکی از آکادمی‌های شهر زنجان است. چرا 10 کانون دیگر فعال در زنجان هیچ حقی ندارند؟ سانس‌هایشان را پر می‌کنند که درآمدزایی کنند، اما مشخص نیست پول‌ها کجا خرج می‌شود، متاسفانه نه نظارتی هست نه توبیخی!

مسئولان و مربیان کانون‌های والیبال شهر زنجان می‌گویند اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان نظارتی باید برای شفافیت میزان درآمد و هزینه هیئت والیبال استان ورود کنند.

یکی از مسئولان کانون‌ها در گفت‌گو با صدای زنجان با اشاره به اختصاص اعتبارات مالی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان به هیئت والیبال استان و اخذ مبالغ از مربی‌ها و بازیکنان در ازای برگزاری مسابقه، دوره آموزشی و حق عضویت می‌گوید: هیئت والیبال استان در برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران از همه تیم‌ها مبلغ حدود 300 هزار تومان دریافت می‌کند. در برگزاری مسابقات جام رمضان نیز ورودی سنگین دریافت می‌کند.

او ادامه می‌دهد: حق عضویت هر مربی و بازیکن در مسابقه نیز 25 هزار تومان است. در زنجان نزدیک 500 مربی و بازیکن وجود دارد، 80 درصد از مبالغ مربوط به حق عضویت نیز متعلق به هیئت است. هزینه برگزاری دوره آموزشی برای هر مربی 500 تا 600 هزار تومان است. نصف سانس‌ها متعلق به هیئت است و نصف آن در اختیار دانشگاه الغدیر است، میزان ورودی روزانه که به حساب هیئت می‌رود حداقل 500 هزار تومان است که ماهانه به طور متوسط 12 میلیون تومان می‌شود. تمامی این مبالغ به‌علاوه اسپانسری که به گفته آقای صمیمی برای حمایت مالی از تیم‌ها توسط ایشان جذب شده بود، نشان می‌دهد وضعیت هیئت والیبال استان آن‌چنان بد نیست که پولی برای اعطای حکم قهرمانی به عنوان تشویق بازیکنان نداشته باشد. یا در مسابقات رده‌های سنی کمبود اعتبار را بهانه کرده و به جای بکارگیری 6 داور، با 2 الی 3 داور مسابقات را برگزار کند! بسیاری از داوران به دلیل اینکه هیئت والیبال طلب‌شان را 6 ماه به 6 ماه پرداخت می‌کند، دلیلی نمی‌بینند که در داوری مسابقات حضور یابند.

جای خالی نظارت

این ورزشکار با اشاره به پیگیری ابهامات خود از طریق مسئولان هیئت والیبال استان و عدم قانع شدن اهالی ورزش از پاسخ مسئولان مربوطه می‌گوید: وقتی به مسئولان هیئت می‌گوییم این همه پول کجا رفته است، تنها حرف‌شان این است، تیم را به مسابقات کشوری اعزام کرده‌ایم! متاسفانه مسئولان هیئت والیبال استان راه سندسازی و فاکتورسازی را به خوبی یاد گرفته‌اند هیچ دستگاه نظارتی هم پیگیر نیست!

منابع محدود هیئت والیبال

علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان نیز با رد ادعاهای مطروحه از سوی مسئولان و مربیان تعدادی از کانون‌ها تاکید می‌کند: ما مجری قانون هستیم و طبق آئین‌نامه و دستورالعمل فدراسیون هزینه دوره‌های برگزار شده نزدیک 3 تا 7 میلیون تومان را به حساب فدراسیون واریز می‌کنیم. مابقی مبالغ نیز صرف هزینه کلاس و اجاره سالن می‌شود. منابع هیئت والیبال، از محل کارت‌های عضوگیری و کمک مردمی و غیره است. هیئت مبلغی نیز بابت حق‌الزحمه به سرایدار و خزانه‌دار واریز می‌کند.

صمیمی با رد ادعای لابی‌گری در هیئت والیبال استان، این گونه اظهارات را نگرش عده معدود دانسته و می‌گوید: هیئت به هیچ عنوان فردگرا نیست. ضعف مربیان است که نمی‌توانند مستعدها را شناسایی، پرورش و ارتقا دهند. آموزش در سطح شهرستان به کانون‌ها واگذار شده است، بخشی از برنامه‌ها در حضانت هیئت و بخشی هم به آکادمی و کانون‌ها واگذار شده است. ما معتقدیم کانون‌ها زیرساخت‌ استعدادیابی را در شهر و استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس هیئت والیبال استان با بیان اینکه انتخاب سرمربیان تیم‌های منتخب استان در اختیار هیئت والیبال است، تاکید می‌کند: ملاک برای انتخاب اشخاص سن و مدرک است. افرادی که به‌عنوان سرمربی انتخاب نشده‌اند به لحاظ سن و یا مدرک پائین در چارچوب تعیین شده قرار نمی‌گرفته‌اند.

صمیمی با اشاره به محدودیت در منابع مالی هیئت والیبال تصریح می‌کند: طبیعتا برای تقدیر از کادر فنی و آموزشی باشگاه‌ها و کانون‌ها و تشویق بازیکنان برنامه‌های مختلفی داریم اما باید پذیرفت که هر سال مالی بدتر از سال مالی بعدی است. 15 الی 17 درصد هزینه‌های هیئت توسط اداره کل و حدود 7 درصد توسط فدارسیون تامین می‌شود، هیئت برای فعالیت باید مابقی هزینه‌ها را از محل عضوگیری و دریافت ورودیه و غیره در چارچوب تعیین شده تامین کند.

رئیس هیئت والیبال استان با بیان اینکه آمارهای ارائه شده مربوط به اقدامات این هیئت بر اساس مدارک بوده و به هیچ عنوان آمارسازی صورت نگرفته است، عنوان می‌کند: این اظهارات ضایعه تخیل افکار کوچک است. ما مشکلی بابت توضیح در رابطه با آمارهای ارائه شده نداریم، آمارها به فدارسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال شده، ضمن اینکه بازرسی و نظارت بر نحوه فعالیت‌های هیئت والیبال به صورت منظم انجام می‌شود.

وی با انتقاد از برخی از اهالی والیبال که عملکرد و اقدامات هیئت را زیر سؤال می‌برند، می‌گوید: جای تاسف است برخی از این افراد، مدتی در هیئت حضور داشته‌اند و پس از کناره‌گیری از سمت، علیه ما صحبت می‌کنند.

به دنبال سهم‌خواهی نیستیم

داریوش محمدی، مدیر یکی از کانون‌های والیبال زنجان و بازیکن اسبق تیم ملی نیز در واکنش به اظهارات صمیمی با بیان اینکه ما معترضان به عملکرد رئیس هیئت والیبال استان به هیچ عنوان به دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستیم بلکه دغدغه اصلی جامعه ورزشی، تضعیف والیبال است، خطاب به علی صمیمی می‌گوید: شما که می‌گویید استعدادیابی کار باشگاه‌ها و کانون‌های تازه‌تاسیس نیست، پس چرا مجوز برای فعالیت را دادید؟ الان همین مراکز تازه‌کار با 100 شاگرد مشغول تمرین و فعالیت هستند. در ضمن تعداد شاگر ملاک بر کار اصولی کادر فنی باشگاه و مرکز ورزشی نیست، اتفاقا برعکس، هر چه تعداد شاگر کم‌تر باشد، کیفیت آموزش به همان میزان افزایش می‌یابد.

وی اضافه می‌کند: به شخصه به هیچ عنوان نه به صورت کتبی، شفاهی و تلفنی به ما گفته نشده در استعدادیابی حضور داشته باشیم. دوما در این بستر کارکردن فقط سبب از بین رفتن اعتبار و اتلاف وقت می‌شود نه چیز دیگر!

بیتوجهی به استعدادهای شهرستانی

علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان در واکنش به این اظهارات می‌گوید: مشکل کانون‌ها از خالی بودن صندلی ریاست هیئت والیبال شهرستان زنجان نشات می‌گیرد. مشکلات این دوستان به هیئت شهرستان ارتباط دارد نه به هیئت استان!

در شرایطی که رئیس هیئت والیبال استان تاکید دارد کانون‌های شهر زنجان در واقع با هیئت استان مشکل ندارند بلکه به علت جای خالی رئیس هیئت شهرستان که تا زمان انتخاب فرد داوطلب و مدنظر افراد ذی‌صلاح، توسط هیئت استان اداره می‌شود، باید برای پیگیری مشکلات‌شان به ما مراجعه کنند. دبیر هیئت والیبال یکی از شهرستان‌های استان در گفت‌وگو با صدای زنجان با یادآوری اعزام تیم امید والیبال استان به مسابقات کشوری عنوان می‌کند: تیم امید زنجان در مسابقات قهرمانی کشوری مقام سوم را کسب کرد. ما پس از انتشار خبر کسب مقام این تیم، از اعزام تیم امید استان اطلاع یافتیم. دوستان هیئت استان از اکثر شهرستان‌ها از جمله طارم، ابهر و خدابنده استعلام نگرفته بودند تا از ظرفیت‌های آنان استفاده کنند. شاید اگر این اتفاق می‌افتاد زنجان به رتبه بالاتر دست می‌یافت. البته موضوع را با رئیس هیئت استان مطرح کردم اما ایشان گفتند در ایران نبودند. این جواب نبود صرفا بهانه بود، وقتی رئیس هیئت استان نبوده و اطلاعی از این مسابقات نداشته، پس چه کسی اقدام به اعزام تیم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری آخرین مسابقات استانی جوانان (قبل از شیوع کروناویروس) می‌گوید: به دلیل درگیری بین بازی‌ تیم سلطانیه و خدابنده، رئیس هیئت بازی فینال بین ابهر و طارم را برگزار نکرد. علت آن هم جا ماندن تیم شهر زنجان بود که نتوانست به فینال برسد. ما موضوع را از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان هم پیگیری کردیم و حق‌مان را فریاد زدیم اما مسئولان گفتند «ای کاش زودتر می‌آمدید، دیر کرده‌اید!».

سه سال است که هیئت والیبال شهرستان زنجان توسط صمیمی، رئیس هیئت استان اداره می‌شود. یکی از مسئولان ورزشی کانون‌های شهرستانی معتقد است: شاید یکی از مسائلی که سبب افزایش انتقادات به هیئت استان شده همین باشد، آقای صمیمی هم‌زمان در دو مکان فعالیت می‌کند تا کارها را پیگیری کند، مطمئنا اداره هیئت شهرستان توسط هیئت استان وجهه قانونی ندارد و باید در اسرع وقت نسبت به برگزاری انتخابات اقدام شود.

علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان در پاسخ به این ابهامات با بیان اینکه وقتی کسی برای حضور در پست ریاست هیئت زنجان پیشقدم نمی‌شود چه کار باید کرد، عنوان می‌کند: من برای بهبود وضعیت والیبال زنجان از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌ام.

صمیمی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر عملکرد غیرقابل قبول هیئت والیبال استان تصریح می‌کند: آقایانی که دَم می‌زنید، انتخابات آزاد است، چرا وقتی زمان برگزاری انتخابات رئیس هیئت است کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند؟ باور کنید نه من و نه خانواده‌ام علاقه‌ای نداریم که ریاست هیئت استان بر عهده بنده باشد.

در زنجان قحط‌الرجال است

وی با تاکید بر اینکه در زنجان قحط‌‌الرجال است، خطاب به منتقدان خود می‌گوید: در شهر ما افراد توانمندی وجود ندارند. این افرادی که خود را دلسوز والیبال استان اعلام می‌کنند، قبل از من کجا بودند؟

داریوش محمدی، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال در پاسخ به این اظهارات صمیمی تاکید می‌کند: به شخصه معتقدم والیبال نیازمند منبع مالی قوی است. ما باید زمینه را برای ورود افرادی که می‌توانند به لحاظ مالی تیم را سرپا نگه داشته و والیبال زنجان را به جایگاه بالا برساند، فراهم کنیم. به شخصه هیچ وقت برای شرکت در انتخابات رئیس هیئت شرکت نمی‌کنم، زیرا شرکت کردن من مساوی است با خیانت! البته اردیبهشت ماه سال 97 جمعی از اهالی والیبال یکی از فعالان اقتصادی را برای شرکت در انتخابات رئیس هیئت استان ترغیب کردند، اما مسئولان با برگزاری زودهنگام انتخابات (دو ماه زودتر)  فرصت حضور این شخص که برای انجام کاری به خارج از کشور سفر کرده بود را گرفتند!

با سند و مدرک صحبت کنید

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به حضور تعدادی از مربیان و مسئولان کانون‌های ورزشی و نقد عملکرد هیئت رئیسه والیبال استان تاکید می‌کند: عمده اعتراض این افراد معطوف به حوزه فنی و استفاده از چند مربی خاص بود که به این عزیزان گفته شد موضوع در اسرع وقت بررسی و پیگیری می‌شود. ما نیز از این افراد قدردانی می‌کنیم چرا که این حساسیت، حاکی از احساس مسئولیت آن‌ها در قبال ورزش والیبال است.

حمزه‌پور در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه بازرسی و نظارت از هیئت‌های ورزشی از جمله هیئت والیبال استان به صدای زنجان می‌گوید: واحد بازرسی اداره کل همه ساله وضعیت مالی و نحوه عملکرد هیئت‌ها را بررسی می‌کند. مشکلات و ادعاهایی که در مورد هیئت والیبال استان مطرح می‌شود به تازگی از سوی این اشخاص عنوان می‌شود که باید بررسی‌های لازم جهت صحت و سقم آن انجام گیرد. ادعای سندسازی را باید اثبات کنند، ما هم گفته‌ایم مدارک‌شان را ارائه دهند.

حمزه‌پور با اشاره به برگزاری هر چهار سال یکبار انتخابات رئیس هیئت والیبال می‌گوید: به منظور اطلاع‌رسانی در سطح عموم، آگهی برگزاری انتخابات در روزنامه‌ها، تابلو اعلانات و برد ادارات سراسر استان اعلام می‌شود تا داوطلبان علاقمند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه رؤسای هیئت‌ها انتخابی هستند نه انتصابی هر گونه لابی‌گری برای انتخاب رئیس هیئت والیبال استان برای سومین دوره را رد کرده و می‌گوید: طبق آئین‌نامه هیئت‌های ورزشی هیچ محدودیتی برای ریاست یک شخص به عنوان رئیس هیئت ورزشی برای چندین دوره وجود ندارد.

کتمان نمی‌کنیم

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در بررسی عملکردها نباید صفر و صد را ببینیم، اضافه کرد: هر کسی در هر جایگاهی که باشد قطعا دارای نقطه ضعف و قوت است. ما باید ببینیم والیبال زنجان هشت سال پیش در چه جایگاهی قرار داشت و جایگاه فعلی‌اش کجاست. اینکه در والیبال ایراداتی وجود دارد را کتمان نمی‌کنیم، امیدواریم برگزاری جلسات به منظور بررسی مسائل و مشکلات این چنینی برای والیبال استان راهگشا باشد.

رئیس هیئت والیبال استان برود

با وجود اینکه مسئولان ورزشی نسبت به برطرف شدن مسائل و مشکلات فعلی کانون‌های والیبال استان به ویژه شهرستان زنجان امیدوارند، اهالی والیبال معتقدند بیشتر از دو راه پیش روی علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان وجود ندارد که در انتخاب آن مختار است، یا استعفا یا برکناری!

یکی از مربیان والیبال در این رابطه با اشاره به جمع‌آوری امضا و درخواست برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده تصریح می‌کند: اداره کل ورزش و جوانان استان موظف به برگزاری این مجمع است و اگر چنانچه علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان اکثریت آرا را کسب نکند از سمتش کنار گذاشته می‌شود، پس بهتر است قبل از برگزاری مجمع تصمیم خود را گرفته و استعفا دهد!

وی با بیان اینکه ما حاضریم در مقابل عموم مردم و رسانه‌ها با علی صمیمی، رئیس هیئت والیبال استان مناظره کنیم، ابراز امیدواری می‌کند تا مسئولان ورزشی نسبت به رفع مشکلات و موانع پیشرفت والیبال استان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانهیئت والیبال استان زنجاناداره کل ورزش و جوانان استان زنجانمجمع عمومی کانون‌های ورزشی
sedayezanjannews.ir/nx1738


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»