کد خبر: 4515
1399/07/14 - 12:32


رئیس اتاق اصناف زنجان تاکید کرد:

صدور قولنامه یا اجاره‌نامه بدون کد رهگیری، ممنوع

رئیس اتاق اصناف زنجان از ساماندهی و نظارت بر فعالیت و خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده و جلوگیری از انجام معاملات نامتعارف و پیشفروش ساختمان و کنترل مسائل ناشی ازآن خبر داد و گفت: از این پس صدور قولنامه یا اجارهنامه فاقد کد رهگیری ممنوع بوده و با مشاورین املاک متخلف که از ثبت معاملات در سامانه ثبت معاملات و املاک ممانعت کنند برخورد قانونی می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتاق اصناف زنجان از ساماندهی و نظارت بر فعالیت و خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده و جلوگیری از انجام معاملات نامتعارف و پیشفروش ساختمان و کنترل مسائل ناشی ازآن خبر داد و گفت: از این پس صدور قولنامه یا اجارهنامه فاقد کد رهگیری ممنوع بوده و با مشاورین املاک متخلف که از ثبت معاملات در سامانه ثبت معاملات و املاک ممانعت کنند برخورد قانونی می‌شود.

سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به برنامه‌ مسئولان برای ساماندهی مشاوران املاک و بنگاهی‌ها اظهار کرد: در این راستا پروانه 400 مشاور املاک ابطال شده است. این واحدها غیرفعال بودند که با داغ شدن بازار مسکن با گذاشتن میز و صندلی در مغازه خود به کار معامله می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه در سامانه یک هزار و 616 واحد مشاور املاک به ثبت رسیده بود که در حال حاضر با پایش واحدها این میزان به یک هزار و 208 مورد رسیده است، عنوان کرد: برآورد می‌شود که از این میزان یک هزار واحد فعال هستند. معتقدیم آمارهای میدانی با آمارهای ثبت شده در سامانه متفاوت است و 200 واحد مشاور املاکی ثبت شده در سامانه نیز عمدتا در مناطق بی‌سیم و اسلام آباد مستقرند که شناسایی واحدها بسیار دشوار است.

رئیس اتاق اصناف زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به ساماندهی و نظارت بر فعالیت و خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده و جلوگیری از انجام معاملات نامتعارف و پیش فروش ساختمان و کنترل مسائل ناشی از آن اشاره کرد و گفت: در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات و اجرای موثر قانون، سامانه ثبت معاملات و املاک در کشور راه‌اندازی شده و صدور هرگونه قولنامه یا اجارهنامه فاقد کد رهگیری در استان زنجان ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه طبق این طرح تمامی مشاوران املاک دارای پروانه کسب معتبر موظف هستند تا قراردادهای خرید، فروش، رهن و اجاره خود را در این سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند، اعلام کرد: از این پس صدور قولنامه یا اجاره نامه فاقد کد رهگیری ممنوع بوده و با مشاورین املاک متخلف که از ثبت معاملات در سامانه یاد شده ممانعت کنند برخورد قانونی می‌شود.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناتاق اصناف زنجانکد رهگیریمشاورین املاک زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4515


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»