کد خبر: 4037
1399/05/21 - 18:59


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، جذب حداکثری تسهیلات کرونایی را منوط به استقبال صنوف اعلام کرد

130 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مسیر پرداخت

محمدرضا آبی‌پور: این رقم، 30 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: پس از انجام مراحل ثبت‌نام و تائیدیه‌های مربوطه به دستگاه‌های دولتی، روند پرداخت 130 میلیارد تومان که 30 درصد بالاتر از میانگین کشوری است، توسط بانک‌های عامل در حال اجرا است.

محمدرضا آبی‌پور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان گفت: دولت برای کمک به ۱۴ گروه از اصناف و مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان با نرخ کارمزد ۱۲ درصد در سطح کشور کارسازی کرده که ۴۸۸ میلیارد تومان نیز برای مشاغل استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر متقاضی جهت دریافت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ثبت‌نام داشته‌اند که 3 درصد آن مربوط به استان زنجان بوده است، ابراز کرد: پس از انجام مراحل ثبت‌نام و تائیدیه‌های مربوطه به دستگاه‌های دولتی، روند پرداخت 130 میلیارد تومان که 30 درصد بالاتر از میانگین کشوری است، توسط بانک‌های عامل در حال اجرا است. لازم به ذکر است طی جلساتی با مدیران و مسئولان بانک‌های عامل استان، تاکید شده تا نسبت به تسریع در روند پرداخت وام‌ها اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه جذب تسهیلات کرونایی در دست دستگاه‌های اجرایی استان نیست، تاکید کرد: جذب این تسهیلات به شمار متقاضیان و اصناف آسیب‌دیده از کرونا و ثبت‌نام آن‌ها در بخش تسهیلات کرونا در سامانه «کارا» بستگی دارد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: به محض دریافت این دستورالعمل به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد که اطلاع‌رسانی لازم با روش‌های مختلف را به زیرمجموعه‌های خود داشته باشند تا مشاغل واجد شرایط ذیل دستگاه‌ها تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط و امکان دریافت این تسهیلات به صورت شفاف و دقیق به جامعه هدف اطلاع‌رسانی شده است، گفت: علاوه بر ابلاغ کتبی و مستمر از سوی معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه‌های متولی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۲ مرحله با حضور در شبکه استانی سیمای مرکز زنجان نسبت به تبیین این موضوع اقدام کرده است. البته اطلاع‌رسانی این تسهیلات از طریق سایر ابزارها و روش‌ها نیز به طور کامل انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در مورد علت جذب مبلغ کمتر از اعتبار دولتی ابراز کرد: جذب مبلغ کمتر از ابلاغی دولت فقط به دلیل پایین بودن شمار متقاضیان است.

آبی‌پور با تاکید بر اینکه دولت، جذب‌کننده تسهیلات نبوده بلکه ارائه‌دهنده تسهیلات است، عنوان کرد: رویکرد جذب و دریافت این تسهیلات از طرف متقاضیان بوده و این مشاغل آسیب‌دیده هستند که برای دریافت تسهیلات باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

آبی‌پور با بیان اینکه نرخ کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و دریافت‌کنندگان تسهیلات به ۲ بخش تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: اصناف و مشاغلی مانند تالارهای پذیرایی که به اجبار و بنا به تصمیم دولت، تعطیل شده‌اند طبق لیست بیمه تامین اجتماعی اسفندماه سال گذشته به ازای هر کارگر، مبلغ ۱۶ میلیون تومان و مشاغلی که آسیب آن‌ها نه به دلیل تعطیلی توسط دولت بلکه به دلایل دیگری مانند کمبود مشتری بوده به ازای هر کارگر، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

بر اساس اظهارات سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان مشاغل آسیب‌دیده نیز به ۲ گروه تقسیم می‌شوند که گروه نخست مربوط به واحدهای دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی است که این گروه تا پنجم مردادماه مهلت داشتند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. گروه دوم نیز واحدهای تولیدی و توزیعی بدون کد کارگاهی که شناسایی شده‌اند و پیامک مربوطه به آن‌ها ارسال شده است را شامل می‌شوند. این گروه نیز جهت ثبت‌نام می‌توانند تا ۳۱ مردادماه سال جاری اقدام کنند.

وی با اشاره به آمار 3 هزارنفری رانندگان درون و برون‌شهری زنجان اضافه کرد: وام 6 میلیون تومانی، با سفته و بدون ضامن، دارای نرخ بهره 12 درصدی به متقاضیان این صنف اعطا می‌شود./ روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتسهیلات کرونایی زنجانمحمدرضا آبی پوراستانداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4037


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»