کد خبر: 1583
1398/12/04 - 10:11


امور مالیاتی استان از شناسایی 70 واحد صنعتی و تولیدی که بیش از 20 سال مالیات خود را به خارج از استان واریز می‌کردند، خبر داد

به نام زنجان به کام تهران

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به شناسایی نزدیک به 70 کارخانه تولیدی از ابتدای دریافت جواز که به طور متوسط بیش از 20 سال مالیات خود را به حساب امور مالیاتی تهران واریز می‌کردند، گفت: به استناد ماده 110 قانون مجازاتهای مالیاتی این شرکت‌ها باید اظهارنامه مالیاتی خود را در محل اصلی شخص حقوقی تسلیم کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به شناسایی نزدیک به 70 کارخانه تولیدی از ابتدای دریافت جواز که به طور متوسط بیش از 20 سال مالیات خود را به حساب امور مالیاتی تهران واریز می‌کردند، گفت: به استناد ماده 110 قانون مجازاتهای مالیاتی این شرکت‌ها باید اظهارنامه مالیاتی خود را در محل اصلی شخص حقوقی تسلیم کنند.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با صدای زنجان در مورد پرداخت مالیات شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی زنجان به خارج از استان و اقدام اداره کل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: نزدیک به 70 کارخانه تولیدی از ابتدای دریافت جواز که به طور متوسط بیش از 20 سال را هم شامل می‌شود مالیات خود را به حساب امور مالیاتی تهران واریز می‌کردند. با پیگیری اداره کل امور مالیاتی استان از سال 95 تا کنون این واحدها موظف به واریز مالیات به حساب اداره کل امور مالیاتی استان شدند که از این میزان بخشی از واحدها مالیاتشان را به حساب امور مالیاتی استان واریز می‌کنند، پیگیری‌های مربوطه برای واریز مالیات به داخل استان برای واحدهای هدف باقیمانده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: علی رغم صدور پروانه بهره‌برداری از این استان این شرکت‌ها در ادارات استانهای همجوار تشکیل پرونده داده بودند که مالیات آنها نیز در خارج از استان پرداخت می‌شد.

رضوی با استناد به ماده 110 قانون مجازات‌های مالیاتی ابراز کرد: بعد از شناسایی این پرونده‌ها، به استناد ماده 110 قانون مجازاتهای مالیاتی این شرکتها باید اظهارنامه مالیاتی خود را در محل اصلی شخص حقوقی تسلیم کنند اقدامات لازم برای برگردان پرونده‌های مالیاتی آنها اقدام شد.

رشد 40 درصدی میزان مبلغ واریزی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

وی فرار مالیاتی را یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم جامعه اعلام کرد و گفت: در کل استان 129 مؤدی مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مجموع مالیات پرداختی آن‌ها 20 میلیارد تومان بود، با اطلاعات به دست آمده از طریق سامانه‌ها و تراکنش‌ها، برای این افراد 206 میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده که حاکی از جدی بودن امور مالیاتی استان در بحث برخورد با فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه طی 10 ماهه سال جاری 225 میلیارد تومان در راستای اختصاص 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها به حساب نهادهای متبوع واریز شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان 94 میلیارد تومان به حساب شهرداری شهر زنجان واریز شده است. این میزان پرداختی به حساب شهرداری‌های استان نسبت به سال قبل رشد حدود 40 درصدی داشته است که عامل اصلی آن شناسایی شرکت‌های صنعتی و تولیدی استان که مالیات خود را به خارج از استان واریز می‌کردند بوده است.

وی با اشاره به زحمات شهرداری در نوسازی مبلمان شهری، پاکیزگی و زیباسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر تصریح کرد: نتیجه واریز 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده از سوی امور مالیاتی به حساب شهرداری، توسعه شهر و خدمت به اقشار مختلف مردم است.

 آخرین فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی در بهمن ماه

رضوی با اشاره به بخشنامه رئیس کل سازمان مبنی بر بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 27 اسفند سال 80 و مواد 169، 190، 193، 197 و 199 قانون مالیات‌های مستقیم و 22 و 23 قانون مالیات بر ارزش افزوده، عنوان کرد: این بخشودگی صرفا به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال های آتی، بدین منوال شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود; لذا لازم است فعالان اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید، از آخرین فرصت بهره مندی از تسهیلات قانونی مذکور که تا پایان سال جاری است، نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان ، با بیان اینکه اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیر دولتی در صورتیکه تا پایان مهرماه سال جاری، مانده بدهی قطعی خود را پرداخت می کردند، مشمول 100 درصد بخشودگی جرایم قابل بخشش می‌شدند، تصریح کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی در ماه های بعد، از میزان بخشودگی فوق کسر می‌شود.ا
اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمالیاتامور مالیاتی زنجانقانون مجازات های مالیاتی
sedayezanjannews.ir/nx1583


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»