کد خبر: 11713
1403/02/17 - 11:49


مدیرکل صنعت و معدن استان زنجان:

طرح توازن سرمایه‌گذاری صنعتی در مناطق مختلف استان زنجان دنبال می‌شود

مدیرکل صنعت و معدن استان زنجان گفت: طرح توازن سرمایه‌گذاری صنعتی برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان دنبال می‌شود و در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه‌ای بر حوزه صنعت شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل صنعت و معدن استان زنجان گفت: طرح توازن سرمایه‌گذاری صنعتی برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان دنبال می‌شود و در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه‌ای بر حوزه صنعت شده است.

مجید گلشنی منفرد، اظهار کرد: در مجموع شهرستان زنجان و ابهر، ۷۹ درصد تعداد، ۷۶ درصد اشتغال و ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی استان را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که ۷۵ درصد تعداد، ۸۵ درصد اشتغال و ۸۸ درصد سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس در این دو شهرستان متمرکز شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری‌های متناسب با توان و قابلیت سایر نقاط، به این مناطق سوق داده شود، اظهار کرد: در استان زنجان  ۱۲۷۸ مورد با سرمایه‌گذاری ۳۵۴ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال فعال وجود دارد و در بخش جواز تاسیس نیز تاکنون برای ۲۹۸۰ متقاضی جواز ارائه شده است.

گلشنی منفرد به صدور پروانه بهره‌برداری نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۸۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است که برای ۳۱۶۳ نفر اشتغال ایجاد کرده و برای ۱۳۴ معدن نیز پروانه اکتشاف صادر شده که با راه‌اندازی این معادن برای ۴۰۲ فرد متقاضی کار شغل ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت و معدن استان زنجان به بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۱۹۲ واحد به بهره‌برداری رسید و در بخش معدن نیز ۱۳ واحد معدنی وارد فاز اجرایی شدند. همچنین ۵۱ معدن نیز اکتشاف شدند.

وی به وضعیت صادرات استان سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۲۵ میلیون دلار صادرات به وزن یک میلیون و ۲۱۳ هزار تن از استان زنجان به ثبت رسیده است که شامل انواع محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی می‌شود. همچنین برای رونق اقتصادی استان ۱۵ واحد صنعتی تعطیل احیا شد و ۷ معدن نیز وارد چرخه تولید شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانصادراتطرح توازن سرمایه‌گذاریصدور پروانه بهره‌برداری
sedayezanjannews.ir/nx11713


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»