کد خبر: 11696
1403/02/13 - 11:58


رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر در سفر به زنجان:

با دولتی که موجب تضعیف کارگر شده و روز به روز فقیرترش کرده سر یک سفره نمی‌نشینیم

حسن صادقی: ما با دولتی دست دوستی می دهیم که حقوق کارگر را تضییع نکند نه دولتی که ۲ سال است میزان تورم واقعی را اعلام نمی کند و با تورم خودساخته در عرصه دستمزد تحمیل می کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر در آیین کلنگ زنی زمین خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه هیچ یک از دولت‌ها نگاه مثبت نسبت به تشکیلات خانه کارگر نداشتند و دلیل آن نیز «استقلال خانه کارگر» بوده است؛ تاکید کرد: خانه کارگر دستش در جیب هیچ دولتی نبوده و همواره خود را بدهکار دولتها ندانسته است؛ همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده‌ایم و خطوط قرمز خانه کارگر؛ فقط «مقام معظم رهبری» بوده‌اند و برای ما فقط نگاه دولتها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولتها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند؛ برای ما عزت است که دست‌ساخته دولت‌ها نبوده‌ است.

صادقی با بیان اینکه خانه کارگر نگاه مطالبه‌گرانه‌ای در حقوق کارگران داشته است البته با حفظ خطوط قرمز یعنی «رهبری» و «قانون اساسی »؛ در خصوص عدم دعوت خانه کارگر زنجان به برخی از نشست های کارگری در استان ادامه داد: از دعوت نشدن خانه کارگر استان زنجان به نشست های مدنظر دولتی ها؛ ناراحت نیستیم و برای من خوشحال‌کننده است  دولت‌ها در یک طرف باشند و ما نیز در طرف دیگر! قرار نیست با دولتی که موجب تضعیف کارگر شده و روز به روز فقیرترش کرده سر یک سفره بنشینیم. ما با دولتی دست دوستی می دهیم که حقوق کارگر را تضییع نکند نه دولتی که ۲ سال است میزان تورم واقعی را اعلام نمی کند و با تورم خودساخته در عرصه دستمزد تحمیل می کند اگر در جلسات دولتی ها دعوت شویم حرف برای گفتن داریم و در قالب منطق و گفت‌وگو گلایه‌هایمان را اعلام می‌کردیم. خانه کارگر تشکل خودساخته است و با برخی تشکل‌ها که دولت ساخته‌اند قطعا تفاوت دارد.

صادقی در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مورد از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و قطعا بعد از افزایش حقوق مطالبه خواهیم کرد و اگر تا ۲۵ تیر (سالروز تشکیل تامین اجتماعی) تکلیف آن مشخص نشود مطمئن باشید که با صدای بلندتری مطالبه خواهیم کرد و به نفع سازمان تامین اجتماعی که این مورد را پیگیری کند.

 رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر همچنین با اشاره آموزش های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعا زنجان نیز یکی از استانهای هدف گردشگری خواهد بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکارگرمتناسب سازی حقوق بازنشستگاناستانهای گردشگری
sedayezanjannews.ir/nx11696


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»