کد خبر: 11641
1403/02/03 - 15:33


مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان:

سد ایالو آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: سد ایالو آماده بهره‌برداری کامل است و مشکلی در این مسیر نداریم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان گفت: سد ایالو آماده بهرهبرداری کامل است و مشکلی در این مسیر نداریم.

اکبر باقری اظهار کرد: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده است و هر زمان که استاندار زنجان صلاح بداند برای بهرهبرداری کامل آمادهایم.

وی با بیان اینکه امسال برای بهرهبرداری کامل آمادهایم، ادامه داد: سد ایالو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن چهار میلیون مترمکعب و به ارتفاع 36 متر از بستر رودخانه و 39 متر از پی و طول تاج 331 متر است. آببندی پی آبرفتی است و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آببند بتن پالستیک انجام شده است. عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال 1390 آغاز شده و اکنون آماده بهرهبرداری است.

او بیان کرد: سد ایالو در سمت شرق روستای ایالو قرار دارد و با ظرفیت دو میلیون مترمکعب برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیشبینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان اظهار کرد: تامین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تأسیساتی مانند سدها و شبکههای آبیاری و زهکشی میتوانند تأثیرگذار باشند.

 او افزود: بهینهسازی منابع آب برای توسعه کشاورزی، صنعت و مصارف شهری، ضروری تلقی میشود و یکی از اهداف اصلی برنامهریزی بهینه منابع آب، تامین آب پایدار برای همه بخشهای استان است که در آن، جمعآوری و ذخیرهسازی آب حاصل از بارندگی و آبهای سطحی از مهمترین برنامههای اجرایی است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسد ایالوبهره برداریبارندگی
sedayezanjannews.ir/nx11641


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»