کد خبر: 11490
1402/12/21 - 9:8


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هدف‌گذاری طرح مسطورا در زنجان ۴۰ هزار نفر است

نشست خبری حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان 20 اسفندماه 1402 با حضور خبرنگاران برگزار شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری حجتالاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان 20 اسفندماه 1402 با حضور خبرنگاران برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه به اجرای طرح ملی «مسطورا» از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان زنجان گفت: در این طرح آیات پر تکرار شناسایی و از بین این آیات 50 آیه کاربردی و ناظر به مسائل اجتماعی انتخاب شد.

سعید احمدی با اشاره به اینکه این طرح به مدت سه سال با محوریت قرآن به منظور ایجاد جریان انس با قرآن در کشور اجرا میشود، افزود: از جریانات مردمی نیز برای اجرای این طرح در چهار سطح جامعه استفاده میشود.

وی به برگزاری جلسات هماهنگی با شبکههای ملی و اجتماعی به منظور گفتمانسازی در جامعه خبر داد و گفت: این طرح در سطح ملی با 20 میلیون مخاطب دارد و مفاهیم آیات قرآنی در جلسات متعدد انس با قرآن کریم به مباحثه گذاسته میشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در سطح دوم این طرح در سطح ملی، 5 میلیون نفر در جلسات قرآنی با این 50 آیه اشنا خواهند شد، تصریح کرد: یک میلیون نفر نیز برای حفظ قرآن بین 30 تا 50 آیه هدفگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در سطح چهارم نیز فعالان قرآن به عنوان کنشگر تربیت و مفاهیم زندگیساز قرآن در جامعه حاضر میشوند.

احمدی با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان معجزه الهی دارای آموزههای لازم برای زندگی همه مردم است، گفت: در این طرح تلاش میشود تا این آموزهها همچون ضربالمثلها در زندگی مردم جاری باشد و انس با قران زمینه ای برای بحثهای فکری جامعه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در مساجد، دارالقرانها با همکاری دستگاههای متولی امور تربیتی و آموزشی اجرا خواهد شد، افزود: در صورت تحقق اهداف این طرح شاهد اثرگذاری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم بود و به سمت تمدنی که آرزوی انبیا و بزرگان دین بوده حرکت خواهیم کرد.

وی به فضاسازی شهری از برداشتهای آزاد از آیات قرانی همزمان با ماه رمضان خبر داد و گفت: در طرح ملی مسطورا، در کنار حفظ آیات قرآن، تدبر در قرآن و درک مفاهیم قرآن مورد تاکید است.

احمدی با اشاره به اینکه در طرح مسطورا برای تمام اقشار و گروهها، بستهها و محتواهای قرآنی پیشبینی شده است، خاطرنشان کرد: کلیپها و پادکستهایی نیز در این زمینه تهیه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ماه مبارک مردم با قرآن انس دارند، این طرح به منظور جهت دادن به این انس اجرا میشود، در حاشیه این طرح مسابقاتی طراحی شده است، افزود: سازمان و مجموعههای دخیل از محتویاتی که در اختیارشان قرار میگیرد استفاده خواهند کرد.

احمدی هدفگذاری ملی طرح مسطورا را 20 میلیون نفر در کشور اعلام کرد و گفت: برای استان زنجان 40 هزار نفر هدفگذاری شده است و در بخش حفظ آیات نیز 7 هزار دانشآموز مشارکت خواهند داشت.

وی به اعزام بالغ بر یک هزار مبلغ و مبلغه به روستاها و شهرها در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: محتوای منبر مبلغان نیز طرح مسطورا و تبیین 30 فراز زندگی ساز قرآن کریم خواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این طرح میتوانند کد 5 را به سامانه 30001431 ارسال و لینک و محتویات سایت را دریافت کنند.

وی به برنامههای ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل قرآنی و جزخوانی در 60 مسجد و بقعه متبرکه و برنامههای سحر و افطار با محوریت آیات طرح مسطورا در دستور کار است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتبلیغات اسلامی«مسطورا»ماه رمضان
sedayezanjannews.ir/nx11490


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»