کد خبر: 4076
1399/05/25 - 15:41


یک فعال سیاسی اصولگرا:

فتاح برای انتخابات ۱۴۰۰ تند رفت

او انشای خود را از روی دست احمدی‌نژاد کپی کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: مطالبی که از زبان فتاح شنیده شد، اگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نبود ارزش بیشتری داشت که به دلیل مطرح شدن آن‌ها در فاصله نزدیک به انتخابات، در میان اذهان فعالان سیاسی به عنوان رفتار انتخاباتی تعبیر شد.

وهاب عزیزی فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، درخصوص بازتاب‌ اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی، گفت: مطالبی که از زبان آقای فتاح شنیده شد، اگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نبود، ارزش بیشتری داشت که به دلیل مطرح شدن آن‌ها در فاصله نزدیک به انتخابات، در میان اذهان فعالان سیاسی به عنوان رفتار انتخاباتی تعبیر شد که برای من هم چنین ذهنیتی ایجاد شد در واقع با این حرف‌ها به نظر رسید که خیز فتاح برای انتخابات ۱۴۰۰ با شیب تند و سرعت غیرمجاز بوده است.

وی ادامه داد: اگر فتاح به مواردی همچون اینکه چه کسانی در بنیاد مستضعفین و با چه ساز و کاری املاک را واگذار کرده‌اند؟ سهم مقصران بنیاد چقدر است؟ آیا گزارش دقیقی از عملکرد بنیاد از بدو تاسیس آن تاکنون دارد؟ گزارشی از اموال، درآمدها و محل هزینه دارد؟ چقدر از درآمدها و اموال بنیاد مستضعفان برای مستضعفین هزینه شده است؟ اشاره می‌کرد، شاید از تندی مصاحبه و شائبه انتخاباتی آن کم می‌شد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین به تشبیه رفتار اخیر فتاح به رفتارهای انتخاباتی احمدی‌نژاد در سال ۸۴  اشاره کرد و افزود: بیشتر کارشناسان سیاسی معتقدند که فتاح انشای خودش را از روی دست احمدی‌نژاد کپی کرده و در حال ارائه‌ یک کپی ناقص از برنامه‌های او است که به نوعی می‌توان گفت دوره‌ آن به پایان رسیده است. البته به نظر من این مصاحبه آنطور که فتاح انتظار داشت پیش نرفت و با واکنش‌ها و مقاومت سختی روبرو شد.

عزیزی در ادامه با اشاره به واقعیت تلخ تک قطبی شدن انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: اصولگرایان با اطمینان از خالی بودن میدان رقابت، به رقابت درونی با کاندیداهای پرتعداد روی آورده‌اند، تحرکات برخی افراد که احتمال کاندیدا شدن آن‌ها وجود دارد مانند سعید جلیلی، عزت الله ضرغامی، محمد باقر قالیباف، پرویز فتاح و سایرین کاملا مشهود است. به‌ویژه مصاحبه اخیر فتاح نشان داد که رقابت درون جریانی بین اصولگرایان کاملا جدی و برای کسب قدرت است؛ چراکه این جریان اطمینان پیدا کرده که اصلاح‌طلب‌ها توان حضور موثر در انتخابات ۱۴۰۰ را نخواهند داشت و با این اطمینان هریک جداگانه به دنبال پیروزی هستند اما همین اطمینان هم می‌تواند یک توهم باشد، زیرا احتمال وقوع اتفاقات زیادی وجود دارد و شاید این تحولات شرایط را به نفع جریان اصلاحات تغییر دهد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که فارغ از زمان مصاحبه که در فاصله کوتاه تا انتخابات است و همچنین نیتی که خودش از آن حرف‌ها داشت، با توجه به نوع سخنانی که بیان کرد و حرف‌های او که واکنش‌های زیادی را در پی داشت، احتمال دارد شانس حمایت از او را برای انتخابات آینده تا حد زیادی کاهش دهد.

دبیرکل جبهه جهادگران در پاسخ به این سوال که چرا رسانه ملی چنین فرصتی را در اختیار فتاح یا افراد دیگر قرار می‌دهد که اینطور به سادگی در خصوص افراد و نهادهای غایب مطالبی را مطرح کنند، گفت: پاسخ این سوال یک مطالبه عمومی از صدا و سیما است و آن‌ها باید به این سوال جواب دهند، اگرچه بعید می‌دانم رسانه ملی پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این پرسش داشته باشد. از نظر من در پاسخ به این سوال دو احتمال مطرح است؛ احتمال اول و قوی‌تر این است که رسانه ملی برخورد جناحی را آغاز کرده است و احتمال دیگر این است که ضعف مدیریتی موجب شده که کنترل از دست مجریان برنامه خارج شود. کما اینکه در مصاحبه چند ماه پیش فتاح با برخورد تند خود یک زهر چشمی از مجریان صدا و سیما گرفته بود./ ایلنا 

انتهای پیام


صدای زنجانوهاب عزیزیرئیس بنیاد مستضعفانفتاح
sedayezanjannews.ir/nx4076


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»