کد خبر: 11737
1403/02/20 - 14:52


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در نشست خبری از پائین آمدن آمار مربوط به مدرسه‌سازی‌ها ناشی از افزایش قیمت‌ها خبر داد؛

تورم و گرانی در پروژه‌های مدرسه‌سازی

حمیدرضا اسلامی: سال گذشته قرار شد طبق هدف‌گذاری ۲۳۴ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه تحویل آموزش‌ و پرورش شود که از این تعداد ۲۱۷ مورد محقق شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان روز (۱۹ اردیبهشت ماه) در نشست خبری گفت:  در سال گذشته ۲۱۷ کلاس درس در قالب ۴۰ پروژه تحویل آموزش‌ و پرورش شد که شامل دو پروژه به‌صورت ورزشی و ۳۸ باب مدرسه بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در ابتدا در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد تاثیر تورم و گرانی بر فعالیت مدرسه‌سازی و خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: افزایش قیمت، قدرت ساخت را پایین آورده است، از طرفی افت ارزش پول ملی، تورم و تاثیر منفی خود را بر موضوع مدرسه‌سازی گذاشته است.

حمیدرضا اسلامی با قدردانی از فعالیت خیرین در مدرسه‌سازی عنوان کرد: در جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز خیرین تعهداتی را بر عهده می‌گیرند و طبق این تعهدات از مدرسه‌سازی حمایت می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته اعلام شد طبق هدف‌گذاری ۲۳۴ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه تحویل آموزش‌ و پرورش داده خواهد شد، اظهار داشت: از این تعداد ۲۱۷ کلاس درس در قالب ۴۰ پروژه تحویل آموزش‌ و پرورش شد که شامل دو پروژه به‌صورت ورزشی و ۳۸ باب مدرسه بود.

اسلامی با بیان اینکه توزیع این پروژه‌ها به این نحو بود که چهار پروژه در ابهر، سه پروژه ایجرود، ۱۲ پروژه در خدابنده، ۹ پروژه در زنجان، هشت پروژه در ماهنشان، دو پروژه در طارم و دو پروژه در سلطانیه در حال فعالیت است، اضافه کرد: این پروژه‌ها در مجموع ۲۱۷ کلاس درس را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: برنامه ویژه‌ای برای امسال داریم. این برنامه مبنی بر جهش همکاری و همیاری خیران مدرسه‌ساز است که کمک حال ساخت و توسعه مدارس هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از منابع تامین اعتبار برای مدارس، مجامع خیران مدرسه‌ساز و خود خیران مدرسه‌ساز هستند، بیان کرد: این مجامع جذب کمک‌های خیران را حمایت و هدایت می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه هدف‌گذاری به این روال بود که پروژه‌هایی که به‌صورت خیرساز بودند و به ویژه در مناطق روستایی به سمت حذف مدارس تخریبی و احداث مدارس مقاوم پیش رود، اضافه کرد: این امر گامی در راستای برقراری عدالت آموزشی در استان و به ویژه مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده استان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرحی موسوم به طرح شهید پناهی با عنوان حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارد، گفت: از این تعداد هدف‌گذاری شده دو پروژه هنوز به پایان نرسیده است، اما امیدواریم تا مهر ماه به پایان برسد.

اسلامی با اشاره به اینکه از مهر‌ماه امسال مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان نخواهیم داشت، افزود: حدود ۶۷۰ مدرسه معادل ۳۰ درصد از ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌های آموزشی در طرح‌های نهضت ملی مسکن قبل از استقرار جمعیت در آنها، گفت: توجه به این موضوع، مانع بروز مشکل در آینده می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۱۸ قانون شورای عالی آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: طبق این قانون، انبوه‌سازانی که ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی را عملیاتی می‌کنند، موظف هستند خدمات آموزشی از جمله ساخت مدرسه را برای ساکنان این واحدها اجرا کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه اکنون در مناطقی مانند گلشهر کاظمیه و پونک این قانون عملی نشده است، عنوان کرد: هم‌اکنون این مناطق با کمبود مدارس مواجه‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز زنجان در ششم مرداد ماه خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی خیر مدرسه‌ساز در زنجان فعالیت دارند که از کودک 2 3 ساله تا 80 ساله و 90 ساله در این مجمع فعالیت دارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننوسازی مدارستجهیز مدارسجشنواره خیران
sedayezanjannews.ir/nx11737


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»